تخریب مصب رودخانه‌های گیلان بر اثر برداشت بی رویه شن و ماسه

۳۳ درصد از مصب رودخانه‌های گیلان بر اثر برداشت بی رویه شن و ماسه تخریب شد

تخریب مصب رودخانه‌های گیلان بر اثر برداشت بی رویه شن و ماسه

به گزارش ۸دی احسان الله شکری معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست گیلان در کارگروه احیای رودخانه‌ها و آسیب شناسی وضعیت زیست محیطی استان گفت: رودخانه‌ها به عنوان نبض حوزه آبریز هستند و برای احیای مصب‌ها باید تلاش شود و متاسفانه تاکنون ۳۳ درصد از مصب رودخانه‌ در گیلان بر اثر برداشت بی رویه شن و ماسه تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه احیای رودخانه‌ها نقش حیاتی درزمینه کاهش آلودگی زیست محیطی، حفظ محیط زیست، زاد ولد ماهیان و ایجاد اشتغال در استان دارد افزود: محیط زیست، جهاد کشاورزی مکلف به احیای مصب‌های رودخانه‌ها هستند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست گیلان همچنین به آغاز برداشت برنج و بهینه سازی در زمینه هدفمند کردن کاه کلش اشاره کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به موقع هم اکنون ۸۰ درصد کشاورزی گیلانی کاه و کلش برنج را برای استفاده دام‌ها و فروش بسته بندی می‌کنند.

در این کارگروه همچنین محمد علیزاده کارشناس محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: یک چهارم پسماند کشور در استان‌های سواحل شمالی و جنوبی تولید می‌شودکه تولید پسماند در استان گیلان به ازای هرنفر ۹۰۰ گرم است و این استان با تولید هزارو ۹۵۰ تن پسماند رتبه دوم تولید پسماند در کشور بعد از استان مازندران را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه