عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

بیشترین خرید حجاج ایرانی از عربستان کالاهای چینی بی‌کیفیت است/ صف حاجیان ایرانی در مقابل مغازه‌های عربستان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید بیشترین سوغاتی از حج در حجم وسیع کالاهای چینی است.

بیشترین خرید حجاج ایرانی از عربستان کالاهای چینی بی‌کیفیت است/ صف حاجیان ایرانی در مقابل مغازه‌های عربستان

به گزارش ۸دی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، راه‌اندازی پویش «برکت به خانه» را به منظور تسهیل امور زائران و تهیه ملزومات حج از داخل کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مهم گامی موثر در راستای تحقق شعار سال و صرفه جویی در زمان است؛ البته متاسفانه در حال حاضر انتقاداتی مطرح شده که برای سفرهای زیارتی مانند حج ارز ۳۹۰۰ تومانی لحاظ شده اما قیمت اقلام ضروری و حیاتی حتی دارو بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اغلب کالاهای موجود در عربستان چینی و بی‌کیفیت است، تصریح کرد: اغلب این کالاها در کشور موجود است؛ این در حالی بوده که بیشترین سوغاتی از حج در حجم وسیع کالاهای چینی است.

وی بر لزوم استقبال حجاج از پویش «برکت به خانه» تاکید کرد و گفت: به طور قطع استقبال مناسب از این پویش موجب فرهنگ‌سازی مناسب در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حجاج باید از خرید کالاهایی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد پرهیز کنند، تصریح کرد: در سفر به حج شاهد صف عظیمی از حجاج ایرانی در پشت در مغازه‌های عربستان بودیم؛ این در حالی است که صاحبان مغازه برای انجام فریضه نماز رفته بودند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آداب و مناسک حج باید به خرید کالای چینی بی‌کیفیت ترجیح داده شود، گفت: مناسک حج به خرید اولویت دارد زیرا سوغات از مستحبات سفر اما انجام مناسک از واجبات است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند این موضوع به طور مداوم در کاروان‌های زیارتی مورد تاکید قرار می‌گیرد اما جوابگو نبوده و نیاز است رسانه ملی به ویژه صدا و سیما فرهنگ‌سازی مناسب را در دستور کار قرار دهد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه