رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست خبری:

دانش آموزان بیشترین قربانی چهارشنبه آخرسال/ گیلان در حوادث تروما جز استان‌های حادثه‌خیز کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان در حوادث تروما جز استان‌های حادثه‌خیز کشور است، گفت: به‌واسطه گردش‌پذیر بودن و تردد گسترده موتورسیکلت سواران در محورها جز رتبه‌های برتر حوادث ترومای کشور محسوب می‌شویم.

دانش آموزان بیشترین قربانی چهارشنبه آخرسال/ گیلان در حوادث تروما جز استان‌های حادثه‌خیز کشور است

به گزارش خبرنگارهشت دی، شاهرخ یوسف زاده چابک پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری از وقوع و مواجه با حوادث چهارشنبه آخر سال در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا(س) با اشاره به حوادث ترافیکی و تروما به‌عنوان یکی از معضلات مهم و اصلی کشور اظهار کرد: متأسفانه آمار تلفات جاده‌ای استان گیلان در مقایسه با سال گذشته ۸درصد افزایش و با اقدامات انجام‌شده نوروز ۹۶ نسبت به نوروز۹۵ با کاهش تلفات مواجه بودیم.

وی در تشریح طرح “سیستم جامع تروما” در استان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور کاهش آمار تلفات جاده‌ای در استان با پلیس راهنمایی و رانندگی تعامل خوبی دارد و در مجموع تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مرکز تروما جاده‌ای طرحی به‌عنوان سیستم جامع تروما شکل‌گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح سیستم جامع تروما منجر به یکپارچه‌سازی و تعامل بین دستگاه‌های مختلف در جهت کاهش حوادث است افزود: این طرح در سال ۹۶ در استان گیلان اجرا شده است و در جریان این طرح نواحی و محورهای حادثه‌خیز استان گیلان شناسایی‌شده است.

یوسف زاده چابک با اشاره به محورهای رشت‌ ـ لاهیجان، آستارا ـ تالش و آستارا ـ اردبیل به‌عنوان حادثه‌خیزترین محور‌های استان گیلان، بیان کرد: امسال بیشترین آمار تلفات حوادث جاده‌ای در استان گیلان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کمترین تلفات حوادث جاده‌ای سال ۹۶ در گیلان مربوط به ناوگان مسافربری و حمل‌ونقل عمومی است، افزود: عابران پیاده رتبه دوم آمار در تلفات جاده‌ای و رانندگان و سرنشینان رتبه‌های پایین‌تر تلفات جاده‌ای را دارند.

یوسف زاده چابک با اشاره به ایام نوروز گفت: شهروندان و مسافران در ایام نوروز می‌توانند با استفاده از سامانه ۱۹۰ شکایات و انتقادات خود را در زمینه تهیه دارو، رسیدگی به بیماران، بهداشت محیط، رستوران‌ها و… به دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کنند.

وی بابیان اینکه استان گیلان سال گذشته ۵۰۰مورد تلفات جاده‌ای داشته است که این آمار نسبت به سال‌های گذشته با اقدامات ویژه کاهش‌یافته است، افزود: استان گیلان به‌واسطه گردش پذیر بودن شرایط جغرافیایی نیازمند اقدامات ویژه در کاهش تلفات جاده‌ای است.

 

**گیلان در حوادث تروما جز استان‌های حادثه‌خیز کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان در حوادث تروما جز استان‌های حادثه‌خیز کشور است، گفت: استان گیلان به‌واسطه گردش‌پذیر بودن و تردد گسترده موتورسیکلت سواران در محورها جز رتبه‌های برتر حوادث ترومای کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و بابیان اینکه چهارشنبه‌سوری همواره عامل بروز حوادث گسترده‌ای به‌ویژه برای دانش‌آموزان و نوجوانان است، افزود: ۶۸ درصد از آسیب‌دیدگان چهارشنبه‌سوری سال گذشته در استان گیلان مربوط به گروه سنی دانش‌آموزان است.

یوسف زاده چابک با تأکید بر اینکه والدین در ایام پایانی سال باید توجه ویژه‌ای به فرزندان خود داشته ‌باشند و فرزندان خود را نسبت به خطرات و حوادث چهارشنبه آخر سال آگاه کنند، گفت: والدین برای آگاهی بیشتر از حوادث و رعایت حوادث چهارشنبه‌سوری آخر سال می‌توانند به سامانه الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به آسیب‌های چهارشنبه آخر سال، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین آسیب‌ها در چهارشنبه‌سوری آخر سال به نواحی دست، گردن و صورت افراد وارد می‌شود و بیشترین گروه آسیب‌پذیر چهارشنبه‌سوری آخر سال دانش‌آموزان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه