رایج ترین معالجه های خانگی برای گلودرد

از قدیم الایام محققین طب سنتی معالجه خانگی برای گلودرد را عسل و آب لیموترش دانسته اند. توان دارید از انواع دمنوش ها و فرآورده های گیاهی دیگر به این قصد استفاده کنید. به گزارش راهنمای سفر من به نقل از آفتاب نیوز، از عسل ولیمو استفاده کنید. یک قاشق عسل و آب […]

رایج ترین معالجه های خانگی برای گلودرد

به گزارش هشت دی،از قدیم الایام محققین طب سنتی معالجه خانگی برای گلودرد را عسل و آب لیموترش دانسته اند. توان دارید از انواع دمنوش ها و فرآورده های گیاهی دیگر به این قصد استفاده کنید.
از عسل ولیمو استفاده کنید. یک قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب داغ حل کنید و بگذارید در دمای اتاق سرد گردد و پس از آن آن را جرعه جرعه بنوشید . عسل درد گلو را تسکین داده و لیمو به کاهش خلط کمک می کند.
اگر چند روزی است گلویتان درد می کند و هنوز راه راه حلی برای آن پیدا نکرده اید توان دارید از شیوه های معالجه خانگی ما استفاده کنید. این روش ها از نظر متخصصان بهداشت و معالجه هم تایید گردیده است.
۱-۱-مصرف مایعات را ۲ برابر مرسوم کنید. مایعات باعث رقیق شدن خلط وتسریع خارج شدن آن می گردد.
۲-۲-آب نمک ولرم غرغره کنید. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل، آن را غرغره کرده وسپس آب دهانتان را تف کنید. این کار هم باعث تسکین گلودرد و هم خارج شدن ساده تر ترشحات می گردد.
۳-۳-از عسل ولیمو استفاده کنید. ۴-آب نبات بمکید. این کاربه خودی خود آرام بخش نیست اما با تحریک بزاق باعث شست و شو وتمیز شدن حلق می گردد.
۴- این کار از خشک شدن غشای مخاط راه تنفسی جلوگیری کرده و سوزش آن را کم می کند تا بتوانید راحت تر بخوابید.
۵- آب دستگاه بخور را هرروز عوض کنید و دست کم هر ۳روز یک بار آن را بشویید تا از تجمع قارچ ها و باکتری های مضر در آن جلوگیری گردد. ۶-سیگار نکشید. دود سیگار گلو را تحریک می کند.
۶- دست کم وقتی شما یا کودکتان مریض است، سیگار نکشید و از تمام گازهایی که بر اثر پاک کننده های خانگی (مثل سفیدکننده یا گناه گیر) یا بوی رنگ متصاعد می گردد، دوری کنید. ۷-اگر گلودرد باعث تغییر صدای شما شده، به این معنی است که تارهای صوتی شما بر اثر التهاب عارضه دیده اند؛ در نتیجه گفت وگو کردن برای شما خوب نیست و ممکن است باعث لارنژیت و قطع صدای شما گردد. ۸-اگر مریض هستید، مرخصی گرفته و یکی دو روز در منزل استراحت کنید.
۷- خستگی در زمان مریضی نه فقط باعث تشدید مریضی خواهد گردید بلکه رفتن شما به محل کار ممکن است باعث مریض شدن همکاران شما هم بشود.
۸-۹-آسان ترین و خوب ترین راه پیشگیری از مریضی، شستن مرتب و دقیق دست ها با آب وصابون است؛ به طوری که مالیدن دست ها به همدیگر دست کم ۱۵ ثانیه ( به اندازه خواندن شعر یه توپ دارم قلقلیه) طول بکشد. اگر آب و صابون در دسترس نبود، توان دارید از ژل های ضدعفونی کننده و میکرب کش استفاده کنید.
۹- درضمن یادتان نرود که از لیوان و حوله دیگران استفاده نکرده و از ارتباط دهان خود با تلفن همراه های تلفن و شیر آب سردکن ها اجتناب کنید.

منبع: آفتاب نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه