خبرنگار: محدثه فردی
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

تحقق بوم‌گردی، توسعه همه‌جانبه گیلان را فراهم می‌کند

مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان با اذعان به اینکه طرح بوم‌گردی برای حمایت از منابع طبیعی و منافع روستایی می‌باشد گفت: آغاز این طرح جهت توسعه همه جانبه و پایدار برای رفع فقری که همه ما را آزار می‌دهد می‌باشد.

تحقق بوم‌گردی، توسعه همه‌جانبه گیلان را فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار ۸دی، محمد اکبرزاده در نشست بوم گردی استان گیلان که صبح امروز در سالن غدیر استانداری گیلان در رشت برگزار شد با تبیین تأثیر بوم گردی در چرخه اقتصاد استان و ایجاد شغل پایدار اظهار داشت بوم گردی فرصتی است که پتانسیل‌های موجود استان را باز شناسایی کرده و با هدفمند کردن آن، شاهد جذب بیشتر گردشگران در استان گیلان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه این فرصت جهت تغییر کاربری اراضی کشاورزی نخواهد بود افزود: بر اساس این طرح، درصدد هستیم تا با تغییر کاربری اماکن مسکونی، تفریحی و گردشگری در ایجاد اقامتگاه‌های روستایی اهتمام داشته باشیم.

 

مدیر بنیاد مسکن استان گیلان تصریح کرد: اگر در این مسیر متقاضی احداث جهت اقامتگاههای روستایی وجود داشته باشد باید بر اساس الگوهای تعریف شده منطبق با بافت‌ هر منطقه، طی فرایندهای مشخص با نقشه الگویی انجام گیرد.

 

اکبرزاده با اذعان به اینکه آنچه که امروز مورد تاکید قرار دارد تکیه بر پتانسیل و ظرفیت موجود است گفت: این فرصت‌ها در واقع همان ظرفیتی که تا به امروز آنها را داشته‌ایم اما به هر دلیل به آنها توجه نکردیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه این طرح در جهت حمایت از منابع طبیعی و منافع روستایی می‌باشد خاطر نشان کرد: آغاز این طرح جهت توسعه همه جانبه و پایدار برای رفع فقری است که همه ما را آزار می‌دهد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه