رئیس مجلس در دیدار با آیت الله قربانی:

گیلان مشکل کمبود آب ندارد مشکل مدیریت آب دارد / مردم گیلان با داشتن آیت الله قربانی، نباید هیچ نگرانی‌ داشته باشند

رئیس مجلس گفت: با اشاره به موضوع سدها و بحران آب در کشور، گفت: با توجه به اینکه میزان بارندگی در استان گیلان خوب است، زیاد معضل کم‌آبی نداریم، اما باید مدیریت بهینه آب را داشته باشیم.

گیلان مشکل کمبود آب ندارد مشکل مدیریت آب دارد / مردم گیلان با داشتن آیت الله قربانی، نباید هیچ نگرانی‌ داشته باشند

به گزارش ۸دی، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، با بیان اینکه حضور آیت‌الله قربانی نعمت بزرگی برای گیلان و مردم این استان است، اظهار داشت: وی شخصیتی است که خیر آن فقط مربوط به گیلان نیست، بلکه به کشور نیز رسیده است.

وی افزود: مردم گیلان با وجود آیت‌الله قربانی نباید مشکلی داشته باشند و باید از ظرفیت فکری، منطقی و تاریخی و زحماتی که در انقلاب کشیده است استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان گیلان در چند مورد از جمله زباله و پسماند پیگیر هستند، گفت: موضوع پسماند در شمال کشور ازجمله گیلان و مازندران بسیار مهم است و باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

لاریجانی با بیان اینکه موضوع مقابله با پسماند در برنامه ششم تأکید شده و باید زودتر برای آن علاجی پیدا کرد، تصریح کرد: باید مکانیزمی فراهم شود تا مشکلات سرمایه‌گذارانی که با زباله مبارزه می‌کنند ازجمله فروش برق و بالا رفتن تعرفه آن‌ها برطرف شود، البته مجلس نیز از سوی صندوق توسعه ملی به آن‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به موضوع کشاورزی استان گیلان گفت: بخشی از مشکلات کشاورزی قابل‌حل نیست؛ مانند این موضوع که ما نمی‌توانیم زمین‌های آن‌ها را زیاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید چرخه اقتصادی کشاورزان طوری باشد که روستاییان بتوانند دوام بیاورند و با همین یک محصولی که دارند چرخه زندگی و معیشت خودشان را بچرخانند.

لاریجانی با اشاره به موضوع سدها و بحران آب در کشور، گفت: با توجه به اینکه میزان بارندگی در استان گیلان خوب است، زیاد معضل کم‌آبی نداریم، اما باید مدیریت بهینه آب را داشته باشیم.

وی با اشاره به اجازه رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت یک و نیم میلیاردی از صندوق توسعه ملی، بیان کرد: امیدواریم در برنامه آینده نیز درصورتی‌که در راستای توسعه اقتصاد روستاییان استفاده شود؛ چنین مجوزی داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود بودجه عمرانی در کشور، گفت: با توجه به بررسی‌های مجلس؛ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کارهای نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد که باید همان‌ها به نتیجه برسند تا بیش ازاین‌روی دست دولت هزینه گذاشته نشود.

لاریجانی افزود: با این بودجه‌ای که ۲۰ تا ۳۰ درصد به بودجه عمرانی اضافه می‌شود؛ نمی‌توان کارهای عمرانی را تمام کرد، بلکه باید آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا از توان آن‌ها استفاده شود و بتوانیم کارهای عمرانی را تمام کنیم.

وی تصریح کرد: اگر کارهای عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ یقیناً به منافع ملی خودمان کمک کردیم و از طرف دیگر کمک کرده‌ایم تا کارهای عمرانی زودتر استفاده شوند و از استهلاک آن‌ها کاسته شود.

لاریجانی حضور آیت‌الله قربانی در استان گیلان را یک نعمت بزرگ برشمرد و افزود: آیت‌الله قربانی شخصیتی شناخته‌شده در کارهای فکری و انقلابی در گیلان است و شهرت وی در ایران نیز مشهور است.

وی به علاقه شهید مطهری به آیت‌الله قربانی اشاره کرد و ادامه داد: شهید مطهری پیوسته به آیت‌الله قربانی و فکر و نحوه تفکر وی علاقه‌مند بود.

لاریجانی با بیان اینکه نباید مردم گیلان با وجود داشتن آیت‌الله قربانی نگرانی داشته باشند گفت: آیت‌الله قربانی وزنه سنگین در گیلان به شمار می‌رود که بسیاری از امور را می‌توانند با درایت و مدیریت خود چاره گشایی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به مطالبات نمایندگان در گیلان اشاره کرد و گفت پسماند زباله در ایران یکی از موضوعاتی است که همه نگاه نمایندگان نسبت به آن اذعان دارند.

وی افزود: موضوع آزاردهنده پسماند و زباله در گیلان و مازندران یکی از اصلی‌ترین مسائل مطرح‌شده است که در برنامه ششم توسعه نیز به آن پرداخته‌شده و باید زودتر حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به اهتمام مجلس شورای اسلامی در مقابله با پسماند اشاره داشت و گفت: باید مجلس شورای اسلامی مکانیسمی فراهم کنند تا فروش برق سرمایه‌گذاران حل شود و مجلس نیز آمادگی دارد تا از اعتبارات صندوق توسعه برای مدیریت پسماند بهره بگیرد.

لاریجانی حضور آیت‌الله قربانی در استان گیلان را یک نعمت بزرگ برشمرد و افزود: آیت‌الله قربانی شخصیتی شناخته‌شده در کارهای فکری و انقلابی در گیلان است و شهرت وی در ایران نیز مشهور است.

وی به علاقه شهید مطهری به آیت‌الله قربانی اشاره کرد و افزود: شهید مطهری پیوسته به آیت‌الله قربانی و فکر و نحوه تفکر وی علاقه‌مند بود.

لاریجانی با بیان اینکه نباید مردم گیلان از داشتن آیت‌الله قربانی نگرانی داشته باشند گفت: آیت‌الله قربانی وزنه سنگینی در گیلان به شمار می‌رود که بسیاری از امور را می‌توانند با درایت و مدیریت خود چاره گشایی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به مطالبات نمایندگان در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: پسماند زباله در ایران یکی از موضوعاتی است که همه نگاه نمایندگان نسبت به آن اذعان دارند وی افزود موضوع آزاردهنده پسماند و زباله در گیلان و مازندران یکی از اصلی‌ترین مسائل مطرح شده است که در برنامه ششم توسعه نیز به آن پرداخته شده و باید زودتر حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به اهتمام مجلس شورای اسلامی در مقابله با پسماند اشاره داشت و گفت: باید مجلس شورای اسلامی مکانیسمی فراهم کنند تا فروش برق سرمایه‌گذاران حل شود و مجلس نیز آمادگی دارد تا از اعتبارات صندوق توسعه برای مدیریت پسماند بهره بگیرد.

آیت‌الله قربانی نیز در این دیدار با اشاره به گله نمایندگان گیلان از حجتی، وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دولت در رابطه با برنج با واردات بی موقع و بی اندازه موجب رنجش خاطر مردم و نمایندگان شده است.

وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی می‌توانند با ارتباط گیری صحیح با وزرا و دولت به استان گیلان کمک کنند، افزود: در کنار تمشیت که با وزرا و آقایانی که در دولت مسئولیت دارند می‌توانید موضوع برنج را تذکر دهید تا به مردم گیلان و این صنعت ب نجکاری کمک کنید.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: بسیاری از مردم گیلان تتک محصولی هستند و روزی سالانه آنها با کشت برنج و فروش آن حاصل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع چای اشاره کرد و گفت: ما یک کارخانه‌ای را داریم که از آیت الله شهید احسان بخش برقرار مانده اما دو سال است که نتوانسته‌ایم چای خشک تولید شده را بفروشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چای خشک را از ما سه هزار تومان می‌خرند گفت: بسیاری از چاهی‌های ما در کارخانه‌ها خراب شده‌اند و برخی از سودجویان نیز با قاطی کردن آن با اسانس و دیگر مواد افزودنی، چندین برابر چای در بازار می‌فروشند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه در گذشته تولید چای بسیار زیاد بود اما اکنون به حداقل‌ها کاهش یافته گفت: در گذشته ۷۶ هزار تن چای خشک تولیدی در گیلان داشتیم اما الان به ۲۰ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه پرداختن به صنعت چای موجب اشتغال و تولید در کشور می‌شود گفت: اکنون بسیاری از باغات چای به دلیل حمایت نشدن تغییر کاربری داده‌اند و به باغات کیوی یا نهالستان تبدیل شده‌اند.

آیت الله قربانی با بیان این که یک عمر درد دل‌های نمایندگان و مردم را شنیده‌ام و آن را فریاد زده‌ام گفت: اکنون محصول چای جز ضرر چیزی دیگری برای کشاورزان و چای کاران ندارد چون هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به تخریب چهره‌های انقلابی در فضای رسانه‌ای و مجازی اشاره کرد و گفت: برخی‌ها با تخریب چهره‌ها در حال بی اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولین نظام هستند و از رئیس جمهور گرفته تا نمایندگان و مدیران و سایر مسئولان انقلابی را تخریب می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه افراد تقوا و قدرت تحلیل و تفکر ندارند تا سره را از ناسره تشخیص دهند گفت: امیدواریم با وجود چهره‌های اسوه و آگاه مدیریت جامعه به سویی پیش برود که جلوی تهدیدکنندگان و تخریب کنندگان گرفته شود و بیش از پیش چهره‌های انقلابی تخریب نشوند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه