خبرنگار: محدثه فردی
امام جمعه موقت رشت:

آمریکا در برجام بماند یا نماند ایران با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد

خطیب جمعه رشت گفت: آمریکا چه از برجام خارج شود یا نشود ایران کار خود را با تمام قدرت پیش خواهد برد.

آمریکا در برجام بماند یا نماند ایران با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بیان زیبایی های حماسه حسینی(ع) و مقاومت زینبی(س) دارای تاثیرهای بزرگی در تاریخ بوده و خواهد بود که می طلبد ساعت ها در خصوص آن سخن گفت.

وی با برشمردن صفات رهبری در دین مبین اسلام و زمان بعد از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) افزود: کسی می تواند مدعی رهبری باشد که سازشکار نبوده و با تمام قوا مطالبه‌گر حق مظلوم بوده و در رسیدن به امیال دنیوی طمع‌کار نباشد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه یزید با این اوصاف مذکور می‌خواست رهبری امت اسلامی را در دست بگیرد، گفت: حادثه عاشورا و سخنان بی‌بدیل حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) همه اهداف آنان را نابود کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به برخی از سخنان حضرت زینب(س) خطاب به یزید و با بیان اینکه خطابه عمه سادات حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)، ظاهرا یزید را پشیمان کرده بود اظهار کرد: حضرت فرمود نمی‌خواهم بیش از این در این مکان ماندگار شوم، زیرا بی‌بی قصد روضه‌خوانی مصائب خاندان اباعبدالله (ع) را داشته، تا پیام رسان حادثه عاشورا باشد.

صدیق عربانی با بیان اینکه تا حسین(ع) را داریم دشمن قادر به نفوذ در دل‌های جوانان ما نخواهد بود و افزود: عزاداری‌هایی که رنگ و بوی خدایی و نماز در آن نباشد بی‌ثمر خواهد بود و برخی از اشعار و آهنگ‌ها دور از شان مجلس روضه و عزاداری سید و سالار شهیدان می‌باشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به عزاداری هم‌وطنان اهل تسنن گفت: برادران و خواهران اهل تسنن ما، به نیکی نشان داده‌اند که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و خاندان مطهرش را دوست می‌دارند.

وی با اشاره به هفته ناجا و حضور ارزشمند این نیروی تامین‌کننده امنیت در جامعه تاکید کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرموده اند، نیروهای نظامی برای حفظ ارزشها کار می کنند که بسیار نیک و دوست داشتنی است.

صدیق عربانی با اشاره به پوشش عزاداری‌های همه روستاها و دهستان‌ها توسط صدا و سیما از زحمات آنان تقدیر کرد و درباره احتمال خروچج آمریکا از برجام افزود: نمی توان شیطنت شیطان‌های دنیا را فراموش کرد، چگونه است که آمریکا امروز می خواهد به هر قیمت از برجام خارج شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ایران هرگز به ستوه نمی آید تاکید کرد: در روزگار بی‌خبری، ایران با قدرت روی پای خود ایستاد و ۳۹ سال ایستادگی را به نیکی ادامه داده است، زیرا ایران اسلامی با خون شهدای خود پیمان بسته که ایستادگی را تا سر حد معنای آن به انجام برساند.

وی با بیان اینکه آمریکا چه از برجام خارج شود یا نشود ایران کار خود را با تمام قدرت پیش خواهد برد تاکید کرد: مردم شریف ایران اسلامی راضی به مرگ شهروندان هیچ کشوری نیست اما برای کشوری که خود را صاحب همه دنیا می داند، گفتن یک تسلیت ساده، برای ۵۰ کشته و ۵۰۰ نفر مجروح قابل تامل است.

خطیب جمعه رشت خاطر نشان کرد: این کشوری که خود را صاحب دنیا می داند، رسوای جهان خواهد شد و افکار عمومی موجود، سند این مدعا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه