عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

هزینه برای کاهش تولد نوزادان معلول نوعی سرمایه‌گذاری است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بهزیستی را متولی تأمین هزینه‌های آزمایش ژنتیکی پیش از تولد دانست و گفت: هزینه دولت برای کاهش تولد نوزادان معلول نوعی سرمایه‌گذاری است.

هزینه برای کاهش تولد نوزادان معلول نوعی سرمایه‌گذاری است

بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت، با اشاره به گرانی آزمایش‌های بالینی و ژنتیکی پیش از تولد نوزاد در کشور اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه مقررشده تا سازمان بهزیستی بخشی از هزینه‌های آزمایش‌ها ژنتیکی قبل از تولد را متقبل شوند.

وی با بیان اینکه آزمایش‌ها تشخیص معایب و اختلالات ژنتیکی نیاز جامعه است، افزود: در جهت پیشگیری از اختلالات و بسیاری از ناهنجاری‌ها انجام آزمایش‌ها ژنتیکی بسیار لازم است و در این بخش دولت باید به‌صورت جدی وارد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کمک‌های دولتی برای بیمارانی که آزمایش ژنتیکی انجام می‌دهند بسیار کم است، گفت: باید هزینه‌های آزمایش‌ها ژنتیکی را در جهت اینکه نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است کاهش داد و با ارائه یارانه و کمک تقلیل داد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر کاری برای پیشگیری انجام شود نوعی سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: دولت باید هزینه کند تا جلوی اختلالات مزمن و خطرناک در جامعه را بگیرد و مانع از ناهنجاری‌ها اجتماعی شود.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت علوم بسیار به کمک بشریت آمده و می‌توان مانع از تولد فرزندانی ناقص و معلول شد، تصریح کرد: می‌توان با شناخت ژن‌های معیوب از سالم جامعه را به‌سوی تعالی و نمو سوق داد و جامعه‌ای پویا به وجود آورد.

خالقی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نیز به‌عنوان خادم مردم در تلاش هستند تا دغدغه‌های بیماران را کم کنند، گفت: کمیسیون بهداشت در تلاش است تا هزینه‌های سنگین را برای بیماران و کسانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند کاهش دهد تا مردم جز رنج بیمار، مشکل دیگری نداشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه