۸ بیمارستان دولتی و خصوصی در رشت گواهینامه پذیرش بیماران بین‌المللی دریافت کردند

رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت گفت: گواهینامه پذیرش بیماران بین‌المللی (IPD) براساس بازدید کارشناسان وزارت بهداشت و چک لیست‌های ارزیابی به ۴ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی رشت اعطا شد.

۸ بیمارستان دولتی و خصوصی در رشت گواهینامه پذیرش بیماران بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش ۸دی، اسماعیل نورصالحی اظهار داشت: گواهینامه پذیرش بیماران بین‌المللی‌(IPD) بر‌اساس بازدید کارشناسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و چک لیست‌های ارزیابی به ۴ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی رشت اعطاء شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت گفت: گواهینامه (IPD) را بخش‌های جراحی پلاستیک و زیبایی، جراحی فک و صورت و جراحی عمومی بیمارستان ولایت رشت و بخش‌های جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی بیمارستان پورسینا و بخش‌های عروق و گوارش بیمارستان رازی و بیمارستان حشمت رشت دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه متولی توریسم سلامت در استان دانشگاه علوم پزشکی گیلان است افزود: واحد توریسم یا گردشگری سلامت در حوزه معاونت درمان این امر را پیگیری می‌کند و در حال حاضر از خدمات این حوزه بهره برده‌اند که با فعال‌شدن دفتر توریسم سلامت، این تعداد افزایش می‌یابد.

نورصالحی با تاکید بر اینکه همه این بیمارستان‌ها از نظر اعتباربخشی، درجه یک را دریافت کرده و تمامی استانداردهای پذیرش بیماران بین الملل را دارند گفت: اقدامات در مورد خدمات هتلینگ و رفاهی جهت پذیرش این بیماران در دست تهیه است.

مسئول توریسم سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: سامانه گردشگری به ۴ زبان بین‌المللی انگلیسی، روسی، عربی و آذری جهت خدمات بهینه به بیماران بین‌الملل در حال راه‌اندازی است که راه ارتباطی بیماران بین‌الملل با مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با توریسم سلامت، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت خوبی دارد گفت: به‌زودی در منطقه صفر مرزی آستارا دفتر توریسم سلامت فعال می‌شود و اطلاعات لازم در مورد درمان بیماران در این دفتر به آن‌ها داده می‌شود.

نورصالحی با بیان اینکه بیماران  پس از کسب اطلاعات صحیح از دفتر توریسم سلامت توسط شرکت‌های گردشگری به مراکز درمانی گیلان منتقل می‌شوند افزود: بخش خصوصی در بحث اسکان، حمل و نقل، ترجمه و در بیمارستان‌های خصوصی در امر درمان بیماران بین الملل ورود می‌کند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت اظهار داشت: اکنون با اخذ گواهینامه پذیرش بیماران بین الملل امکان پذیرش این بیماران با هماهنگی دپارتمان بیماران بین المللی (IPD) در بیمارستان‌های خصوصی پارس، قائم، آریا و گلسار رشت فراهم شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه