عامل ترور شهید مطهری و رهبر انقلاب که بود

همه این اسامی که در تاریخ معاصر ایران بدون شک از اثرگذارترین اشخاص بوده اند، بوسیله گروهکی که رهبری آن با جوانکی بیست چهار ساله بود ترور شدند.

عامل ترور شهید مطهری و رهبر انقلاب که بود

به گزارش ۸دی، علیرضا زادبر به مناسبت سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر نوشت:

اسامی تنی چند از بزرگان و مشاهیر کشور را ردیف می‌کنم: استاد شهید مطهری، دکتر شهید مفتح، سپهبد شهید قرنی، شهید عراقی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، آیت الله خامنه ای…

همه این اسامی که در تاریخ معاصر ایران بدون شک از اثرگذارترین اشخاص بوده اند، بوسیله گروهکی که رهبری آن با جوانکی بیست چهار ساله بود ترور شدند. برخی به شهادت رسیدند و برخی تقدیرشان همراهی انقلاب بود.

اما آن جوان بیست و چهار ساله که بود؟ با چه استدلال و توانایی توانسته بود در چند لایه عده ای را دور خود جمع کند تا با دستور او به ترور بپردازند؟

اکبر گودرزی، #طلبه جوان حوزه علیمه خوانسار، قم و بعد تهران، که پس از استقرار در پایتخت در سن بیست سالگی در مناطق مختلف شهر جلسات #تفسیر قرآن برگزار میکرد، جوانی بود که اولین ترورها را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به راه انداخت(سوم اردیبهشت سال۵۸)

او لباس طلبگی را کنار گذاشت، خود را طرفدار شریعتی و ضد روحانیت معرفی می‌کرد.

مساله مهم در مورد مطالعه این فرد آنجاست که او افراد تحت نظر خود را از طریق التقاط و انحراف فکری به گونه‌ای توجیه می‌کرد که قاتل شهید مطهری در مورد انگیزه ترور، می‌گوید: مطهری با رژیم قبل همکاری داشته است و تفکرات او برضد اسلام انقلابی بود!!!

حتی گروهک فرقان در بیانیه پس از شهادت مطهری این چنین بیان می‌کند:

بر اساس آیه «فقاتلوا ائمه الکفر» گروه فرقان تصمیم گرفت ابتدا مرحوم قرنی و سپس مرحوم مطهری را بکشد! انتخاب مطهری برای آن بود که «فکر به قدرت رسیدن دیکتاتوری آخوندیسم و آماده سازی تشکیلاتی آن مدت ها قبل، حتی قبل از خرداد ۱۳۴۲ از طرف او طرح شده بود.»

وقتی در دادگاه از اکبر گودرزی سوال شد طبق کدام سند مدعی بودید استاد مطهری با رژیم پهلوی همکاری میکند او پاسخ داد: مطهری بدون اینکه زبان خارجه بداند در دانشگاه تهران به مقام استادی رسید، و این دلیل همکاری او با رژیم است!!!!

خلا فکری جامعه بخصوص نسلی که با سوالات اندیشه‌ای مواجه میشود، اگر در مسیر صحیح مدیریت نشود، قطعا به اشکالی از فرقانی‌ها خواهد رسید.

البته فرقان بیانگر یک خشونت سیاسی است که با ترور جلوه پیدا کرد، اما به نظر می‌رسد در فضای فکری جامعه امروزی ما علی‌رغم همه تلاشها بدلیل عدم بسط مبانی اندیشه‌ای در حوزه فرهنگ با فرقان‌های فرهنگی متعددی مواجه هستیم که هر چند دست به اسلحه نمی‌شوند اما در ساخت سبک زندگی مردم نقش ایفا می‌کنند.

خطر این فرقانی‌ها از فرقان سال ۵۸ به مراتب بیشتر است.

منبع: https://t.me/mobahelegharne21

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه