علیرضا زادبر

استعداد و رسانه جاده دو طرفه است

یک استاد دانشگاه پیرامون حواشی اخیر کمدینی که با حضور در برنامه خندوانه معروف شد، نوشت: استعداد فردی در کنار موقعیتی که رسانه به فرد می دهد اهمیت دارد؛ این یک جاده دو طرفه است‌. این خانم فکر می‌کرد شهرت و مخالفت با جمهوری اسلامی زندگی هنری او را بیمه می کند؛ اما به همین راحتی مخالفان خارج‌نشین جمهوری اسلامی اشکش را در آوردند.

استعداد و رسانه جاده دو طرفه است

به گزارش هشت‌دی علیرضا زادبر استاد دانشگاه و تاریخ‌پژوه گیلانی پیرامون حواشی اخیر تور استندآپ کمدی زینب موسوی در اروپا کمدینی که با حضور در برنامه خندوانه معروف شد در پیج اینستاگرامی‌اش نوشت: ابتدا چادربه‌سر بود، شخصیت کمدی چادربه‌سر که فقط نوک بینی‌اش معلوم بود. کم‌کم بالا آمد. خندوانه او را مشهور کرد. استندآپ کمدی در خنداونه رسانه ملی سکوی پرتاب او شد. مثل خیلی‌های دیگر که با همین سکو شناخته و دیده شدند.

 درست شبیه شروین که با عصر جدید رسانه ملی مشهور شد و تا پیش از آن برای اِکس خودش می‌خواند و مخاطبی نداشت.

 رسانه ملی دید اینها استعداد دارند و وظیفه دارد بستری برای دیده‌شدن این جوانان باشد. درست مثل عادل فردوسی‌پور که در زیر بیست‌سالگی به او اعتماد کردند و قریب به بیست سال پخش زنده پربیننده‌ترین شبکه را به او دادند. او هم استعداد داشت؛ اما رسانه سکو و بستر بود. همه چیز به رسانه نیست، همه چیز به استعداد فرد نیست. استعداد فردی در کنار موقعیتی که رسانه به فرد می‌دهد اهمیت دارد. رسانه ملی به این افراد بااستعداد فرصت داد تا دیده شوند و آنها از رسانه بهره بردند. یک جاده دوطرفه است.

 اما این خانم فکر می‌کرد شهرت و مخالفت با جمهوری اسلامی زندگی هنری او را بیمه می‌کند. به همین راحتی مخالفان خارج‌نشین جمهوری اسلامی اشک او را در آوردند. چند کلامی هم در نقد رضاشاه گفته است و با لودر از روی او رد شدند.

 مستقل باشید. دستمال توالت‌فرنگی‌ها بودن هنر نیست. پس از استفاده این‌طور شما را دور می‌اندازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه