خبرنگار: الیاس عبدالله پور
در جلسه برنامه ریزی مدیریت پسماند روستایی؛

معاون فرماندار املش در جلسه پسماند خواستار تفکیک زباله‌های خطرناک شد

با حضور معاون فرماندار، بخشداران و شهرداران شهرستان املش جلسه برنامه ریزی مدیریت پسماند روستایی و شهری تشکیل شد.

به گزارش ۸دی، در این جلسه رحمت حیدری نژاد معاون فرماندار املش بر جلوگیری از اثرات منفی زیست محیطی عدم مدیریت پسماندها تاکید کرد و اظهار داشت: برابر دستورالعمل های ابلاغی استان پسماند شهری و روستایی در مرکز شهرستان بعنوان شهرداری معین مدیریت روستاها و شهرها تا شعاع ۴۰ کیلومتر باید زباله های خود را به محل تعیین شده از طرف شهرداری معین انتقال دهند.

وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مسائل زیست محیطی، از پسماندسوزی های انجام گرفته و تخلیه زباله و نخاله غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان گلایه کرد و افزود: همه ادارات باید نسبت به حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کنند و این کار تنها وظیفه یک اداره نیست.

حیدری نژاد فرهنگ دوستی با طیبعت را یکی از مهمترین راه های حفظ محیط زیست دانست و افزود: دوستی و احترام به طبیعت از دیرباز در ایرانیان وجود داشته و باید سعی کنیم برای ترویج دوباره این فرهنگ برنامه ریزی کرده و از سنین کودکی افراد جامعه را با اهمیت حفظ منابع طبیعی و راه های حفاظت از محیط زیست آشنا کنیم.

معاون فرماندار املش نیز اداره حفاظت محیط زیست را به عنوان دبیر کارگروه پسماند دارای وظایف و مسئولیت های مهمی خواند و خواستار اهتمام جدی ادارات به پاسخ دهی به موقع به مکاتبات، پیگیری مصوبات و ارائه گزارش های لازم شد.

وی در پایان گفت: در آینده مدیریت مدیریت پسماندها به منظور بازیافت زباله ها طی شرکت مشترک شهرداریها و دهیاریها صورت خواهد پذیرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه