اعزام دو تیم از لاهیجان به مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک

مدیر‌ لگوی آموزشی شهرستان لاهیجان گفت: دو تیم در رشته های رباتیک پیشرفته و مکانیک پیشرفته از شهرستان لاهیجان به مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک در نیشابور اعزام می شوند.

اعزام دو تیم از لاهیجان به مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک

به گزارش ۸دی، احد شیرزاد سیبنی روز دوشنبه افزود: چهاردهمین مسابقات المپیادجهانی رباتیک ششم مرداد ماه امسال در شهر نیشابور در خراسان رضوی برگزاری می شود که ۹تیم از شهرستان رشت و دو تیم از شهرستان لاهیجان به عنوان تیم های مستقل از گیلان در این مسابقات شرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: تیم های لاهیجان در رشته های مکانیک پیشرفته و رباتیک پیشرفته در بخش Regular رده سنی Junior برای رقابت در این مسابقات حضور پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: نفرات اعزامی از لاهیجان شامل خانم ها ترنم رضانیا و محدثه فتحی در دوره مکانیک پیشرفته و آقایان برسام فرید و امیرمحمد جعفری در دوره رباتیک پیشرفته هستند که به مصاف رقیبان از دیگر استان ها می روند.
وی با اشاره به اینکه لگوی آموزشی لاهیجان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند ،افززود:کانون لگوی آموزشی شهرستان لاهیجان انحصار آموزش ها در این زمینه در سطح مدارس این شهرستان را بر عهده دارد که کار آن آموزش همگام با ساخت و تقویت مهارت های حل مسئله در بین گروه های سنی چهار تا ۱۸سال است .
شیرزاد گفت: هدف از این آموزش ها آشنایی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با سیستم های روز آموزشی در سطح جهانی و هم سطح سازی این آموزش ها است تا علاوه بر آموزش های رسمی ،خلاقیت در دانش آموزان تقویت شود.
وی تصریح کرد: این آموزش ها در سطح مدارس و مهدهای کودک انجام می گیرد و همچنین با دانشگاه ها در زمینه رباتیک دانشجویی ، اعزام تیم های بیشتر برای مسابقات کشوری در تمام رده های سنی نیز همکاری می شود.
وی یادآورشد: در سال گذشته ۴۰۰نفر از دانش آموزان شهرستان لاهیجان آموزش های نوین در رشته های خلاقیت ، مکانیک و رباتیک را فرا گرفتند و در سال جاری نیز این آموزش ها ادامه دارد.
وی افزود: سالانه دو دوره مسابقات کشوری در ایران برگزار می‌شود که برگزیدگان مسابقات بین المللی المپیاد جهانی رباتیک در شهر نیشابور برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور کاستاریکا راه پیدا می‌کنند.
به گفته وی در سال جاری ۱۱۹ تیم از استان‌های کشور در قالب ۲۹۱ نفر بین سنین سه تا ۲۵ سال در مسابقات نیشابور با هم به رقابت می پردازند.
مسابقات جهانی رباتیک آذر ماه پارسال در هندوستان با حضور ۶۰ کشور برگزارشد و امسال این مسابقات در کشور کاستاریکا واقع در آمریکای لاتین برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه