معاون اول رئیس جمهور در رشت:

بیکاری بزرگترین چالش دولت است/ رای مردم گیلان به روحانی نشانگر تکامل سیاسی مدیران استان است

معاون اول رئیس جمهور به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: بیکاری بزرگترین مشکل و چالش دولت است و ما باید این بحران بزرگ را حل و فصل کنیم.

بیکاری بزرگترین چالش دولت است/ رای مردم گیلان به روحانی نشانگر تکامل سیاسی مدیران استان است

به گزارش ۸دی، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در شورای اداری استان گیلان که در سالن جلسات استانداری برگزاری شد با بیان اینکه پرداختن به مشکلات گیلان نیاز به وقت بیشتری دارد، اظهار داشت: گیلان سرزمین مردان بزرگی است که همواره در نخبه پروری حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در انتخابات اخیر گیلان بیانگر روشنفکر و نخبه بدن ان دارذ، گفت: حضور مردم گیلان در انتخابات و رای به دولت دوم روحانی بیانگر پختگی و تکامل سیاسی مدیران سیاسی این استان دارد.

معاون اول رئیس جمهور به سفر خود در ایام انتخابات به گیلان اشاره کرد گفت: حضور و مشارکت بالای جوانان در انتخابات و نظم در گیلان از مهمترین شاخصه های این استان است.

وی با ییان اینکه حضور مردم در انتخابات موجب عزت ایران در منطقه و رهبری در جهان شد، گفت: من به عنوان کسی که در متن این انتخابات بودم درک می کنم که این انتخابات چه سرمایه بزرگی را در تاثیر گذاری در منطقه کسب کرده اسنت.

جهانگیری با بیان اینکه این سرمایه انسانی پلی برای پیشبرد اهداف نظام و دولت است، گفت: چه کسانی که به روحانی یا به نامزذهای دیگر رای دادند باید دست به دست هم بدهند تا تغییر و تحولی بزرگی در راستای رشد و عبور از تنگناها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما در شرایط حساسی قرار گرفته ایم، افزود: مدیران آمریکا با حضور در عربستان با عقد قرارداری که می بندند آینده ای را برای جهان وضع می کنند که بسیار جای تامل دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ما ملتهب و نا آرام است گفت: این در شرایطی است که ایران از امنیت بالایی برخورداز است و با حضور مردم و نیروهای مسلح این اتفاقات رقم نمی خورد.

جهانگیری با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کرد که منطقه از آزامش بیشتری برخوردار باشد، گفت: باید در شرایطی خاصی که در منطقه وجود دارد با همدلی و همکاری کشور را از بحران ها عبور دهیم.

وی به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: بیکاری بزرگترین مشکل و چالش دولت است و ما باید این بحران بزرگ را حل و فصل کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه اگر گفته می شود نرخ بیکاری جوانان در جامعه بالای ۱۱ درصد است این در واقع بیش از ۲۵ درصد برای کل جامعه است.

وی با بیان اینکه در کشور باید سرمایه گذاری زیاد شود، اظهار کرد: باید سرمایه گذاران بخش خصوص در کشور حضور پیدا کنند تا چالش های اقتصادی در کشور حل شود. سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به عنوان سیاست هایی نگاه کرد که قدرت اجماع سازی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اگر همه ی قوا و دستگاه های کشور برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کردند اقتصاد مقاومتی محقق می شود افزود:  در سال ۹۵ دستاوردهای اقتصادی دولت بسیار زیاد شد.

وی به بیان اینکه سرمایه گذاران هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند، گفت: به دستاوردهای مطلوبی در این مهم دست یافته ایم اما همچنان با اهداف تعیین شده فاصله داریم.

جهانگیری با بیان اینکه دولت دوازدهم در حال تشکیل است، گفت: در دولت دوازهم هم از دولتمردان جوانتر و هم مجرب استفاده خواهیم کرد تا بتوانند مشکلات اقتصادی در کشور را با سرعت بیشتری حل کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نرخ تولید در کشور باید بیشتر شود، ادامه داد: سرعت رشد واحد های صنعتی و تولید در کشور باید بیشتر شود  و واحد های متوسط و کوچک باید همچون اصناف مالیات پرداخت کنند و نباید تعهدات به تامین اجتماعی به طول بی انجامد.

وی افزود: گیلان باید در بخش صادرات نقش کلیدی داشته و هر سال باید این استان همچون سایر استان های مرزی حرف برای گفتن داشته باشد. گیلان نه تنها در بخش ملی بلکه نگاه ما به گیلان در صادرات نگاه فرا ملی است. گیلان از استعداد بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که ورود بیش از  ۳۵ هزار نفر گردشکر به گیلان باید در اقتصاد استان تحول ایجاد کند.

اسحاق جهانگیری در شورای اداری گیلان با بیان اینکه پرداختن به مشکلات گیلان نیاز به وقت بیشتری دارد، اظهار کرد: گیلان سرزمین مردان بزرگی است که همواره در نخبه پروری حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در انتخابات اخیر گیلان بیانگر روشنفکر و نخبه بودن مردم آن دارد، گفت: حضور مردم گیلان در انتخابات و رای به دولت دوم روحانی بیانگر پختگی و تکامل سیاسی مدیران سیاسی این استان است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه