یادداشت؛

جماعت بد اندیش و غرب گرا را چه شده که از اشعار حکیمانه در نماز عید فطر اینگونه برآشفته اند

جماعت بد اندیش و غرب گرا را چه شده است که از اشعار حکیمانه در نماز عید فطر مصلای تهران به ول وله افتاده اند.

جماعت بد اندیش و غرب گرا را چه شده که از اشعار حکیمانه در نماز عید فطر اینگونه برآشفته اند

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، دکتر ابراهیم قاسمی روشن ، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در مورد حواشی بوجود آمده در نماز عید فطر یادداشتی نگاشته است که در ذیل می خوانید:

 

این جماعت بد اندیش و غرب گرا را چه شده است که از اشعار حکیمانه  این شاعر انقلابی که در نماز عید فطر مصلای تهران خوانده شد، به ول وله افتاده اند؛ مگر کدام باور و ارزش و منافع آنها مورد تهدید واقع شده است که اینگونه سراسیمه برآشفته اند؟!

 

مگر شاعر انقلابی نباید حقایق و واقعیات جامعه خویش را با زبان فصیح و بلیغ به نظم درآورد و به سمع مردم برساند؟ در این اشعار، چه مطلب ناصوابی بر زبان رانده شده است که خشم این مردم متمکن ، متمول و نادم از ارزشهای انقلاب را در آورده است. اگر بحث رشوه و ربا را مطرح می کند این که از آسیب های جدی جامعه ماست و فریاد بزرگانی مثل آیت الله جوادی آملی را در آورده است.

 

امروز مگر کم داریم انسان های شریفی که به جهت عدم تامین مایحتاج زندگی پیش زن و بچه خود شرمنده اند. چه کسی باید در فکر حل این مشکلات باشد غیر از کسانی که زمام امور کشور در اختیار  آنهاست؟ امروز کسانی که برای گرفتن مسئولیت، همه ثروت و عزت خود را زیر پا می گذارند و حتی منافع ملی و دینی را قربانی خواسته خویش می کنند می توانند در مقام چاره جویی و حل ای مشکلات برآیند؟

 

مگر نه آنست که مسئله ۲۰۳۰ دغدغه همه مومنین و مومنات و خواص ارزش مدار ، عالمان و رهبری جامعه است که دست اندرکاران به جای پذیرش اشتباه و اظهار ندامت از کار انجام شده،  رهبری را متهم می کنند که گزارش های غلط به ایشان رسیده است.

 

اینکه برجام تقریبا هیچ دستاوردی برای ما نداشته مگر غیر از این است که مضمون سخن دست اندر کاران آن ، از جمله آقای ظریف و سیف است و رهبری نیز آن را خسارت محض می داند؟ و این غیر از آن است که بجای برد برد همه را دشمن برده است و خورده است؟

 

این که در جریان انتخابات برخی ادعا می کردند که سایه جنگ را ما از سر کشور برداشتیم  که لابد منظور آقایان تلاش هایی است که در پرتو مذاکرات انجام داده اند و بواسطه خنده های مستانه ای بوده که با شیاطین بزرک داشته اند در حالی که با رو شدن بدعهدی های دشمن که تشت آن امروز از بام افتاده است هر کسی می داند  که این مواضع قاطعانه انقلابیون است که دشمنان را به عقب رانده است و نمونه اش حملات موشکی مقتدرانه سپاه بوده است که عربستان و اسرائیل را در لاک خود فرو برده است و غرور ملی را برای مردم کشور ما به دنبال داشته است.

 

پس چرا برخی از مسئولین کشور بعد از این عملیات تا مدت مدیدی موضع سکوت اختیار کردند و سپس در سایه فشارهای اجتماعی و مشاهده موضع منفعلانه دشمنان ، این عملیات را به نفع خود محاصره کردند و آن را مرهون موافقت و دستور خود دانستند.

 

توصیف این حقایق در لسان شعر از زبان این شعرای جوان تراوش کرده و بر سینه دردمندان و دلسوزان این انقلاب و نظام نقش بسته، خود هنر بزرگ و ارزشمند به حساب می آید

 

انتظار داریم که معاندین بی جهت با سخنان بی ارزش، عرض خود نبرند . با امید به این که رفتار این شاعر انقلابی الگوی ارزشمند دیگر هنرمندان و شعرای این مرز و بوم بلکه جهان اسلام باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه