مخترع جوان ماسالی:

هزینه‌های اختراعاتم را به صورت شخصی تامین می‌کنم/ دوست دارم نام ماسال در همه جا مطرح شود

مخترع جوان ماسالی ضمن تشریح آخرین اختراع به ثبت رسیده خود، به سوالات ماسال نیوز درباره فعالیت های علمی اش پاسخ گفت.

هزینه‌های اختراعاتم را به صورت شخصی تامین می‌کنم/ دوست دارم نام ماسال در همه جا مطرح شود

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ دکتر علیرضا احمدی از چهره های علمی و  مخترعین شهرستان ماسال است. به بهانه ثبت جدیدترین اختراع وی، مصاحبه ای کوتاه با او ترتیب داده ایم.

***

 

ماسال نیوز؛ لطفاً از سابقه تحصیلی خود بگویید.
من دوران دانش آموزی را در مدارس ماسال گذراندم، سپس با کسب رتبه ۵۰۷ کشوری مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی برق- قدرت به تحصیل پرداختم. با کسب رتبه ۱ در کنکور کارشناسی ارشد، رشته مدیریت و برنامه ریزی را انتخاب نمودم و در ادامه در مقطع دکتری با کسب رتبه ۱۱ کنکور به ادامه تحصیل در رشته مدیریت و برنامه ریزی در علوم ورزشی پرداختم. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همواره شاگرد اول بودم و به عنوان دانشجوی نمونه و پژوهشگر برتر نیز شناخته شدم. در طول این سالیان بیش از چهل مقاله، دو کتاب، چهار طرح پژوهشی و … منتشر کرده ام.

ماسال نیوز؛ در خبرها خواندیم که جدیدا آخرین اخترع تان را به ثبت رسانده اید. لطفاً توضیح مختصری دراین باره برای مخاطبان ماسال نیوز بدهید؟

این اختراع با عنوان، دستگاه پرس سینه برای استفاده در فضاهای عمومی است، زمینه فنی آن علوم ورزشی می باشد. قدرت و استقامت عضلانی در ابعاد آمادگی جسمانی و حرکتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از آزمون های سنجش پارامترهای ذکر شده، آزمون حرکت پرس سینه می‌باشد. دستگاه‌های مربوط به حرکت پرس سینه که هم اکنون در باشگاه های ورزشی موجود است از وزنه های قابل جابجایی جهت تنظیم وزنِ مناسب برای انجام حرکت استفاده می شود، لذا قابل استفاده در فضاهای عمومی نیستند. بنابراین در این طرح پیشنهاد ساخت دستگاهی را دادیم که به جای استفاده از وزنه های قابل جابجایی از وزن کاربر جهت انجام این حرکت استفاده شود. این اختراع با شماره ثبت ۹۲۰۶۳ و کد بین المللی A63B00/21 در اداره ثبت اختراعات جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

ماسال نیوز؛ اختراع های دیگرتان چه بوده است؟

– میل وزن متغییر ورزش‌های زورخانه‌ای به شماره ثبت ۵۷۱۴۶
– دستگاه آزمون بارفیکس برای استفاده در فضاهای عمومی به شماره ثبت ۵۷۱۳۸
– تخته شنای طول متغییر ورزش های زورخانه‌ای به شماره ثبت ۷۵۲۰۰
– دستگاه سنجش توان بی هوازی در پرش سارجنت به شماره ثبت ۸۶۴۶۰

ماسال نیوز؛ هیچکدامشان تجاری شده است؟

در حال مذاکره برای یکی از اختراعاتم با یک شرکت اروپایی هستم که رغبت نشان داده اند. متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و تولیدی، شرکت های داخلی علاقه چندانی به نوآوری نشان نمی دهند.

ماسال نیوز؛ کدام اختراع را بیشتر دوست دارید؟

خدا را شکر تمامی اختراعات در جشنواره های ملی و بین المللی راه یافته اند و به نوعی موفق بوده اند، ولی حقیقتش من دستگاه سنجش توان بی هوازی در پرش سارجنت را مقداری بیشتر از بقیه دوست دارم. هر چند وقت و انرژی زیادی از من گرفت ولی با آن توانستم به فینال مسابقات جایزه بزرگ اختراعات ۲۰۱۶ راه پیدا کنم.

ماسال نیوز؛  هزینه اختراع های خود را چگونه تامین می کنید؟
از جیب خودم پرداخت می‌کنم و گاهی که در جشنواره ها مقام کسب می‌کنم قسمتی از هزینه ها تامین می شود.

ماسال نیوز؛ برای مخترع شدن باید ازکجا شروع کرد؟

زمان و مکان ندارد، دنبال نیازها و مشکلات جامعه بگردیم، نگاه عمیق به مسائل داشته باشیم. نقش فراموش شده آموزش را هم باید در نطر بگیریم، مخصوصا در سنین کم.

ماسال نیوز؛ چه انتظاری از سازمان ها و دیگران در قبال خود دارید؟
انتظار شخصی ندارم. دوست دارم تا جایی که می توانم نام ماسال را به نیکی همه جا مطرح کنم. دوست دارم و مفتخرم این افتخارات نه برای علیرضا احمدی، بلکه با نام ماسال باشد.
ماسال نیوز؛ ممنون از وقتی که برای ماسال نیوز و مخاطبینش گذاشتید. اگر سخن پایانی ای هست بفرمایید.
زندگی زیباست ای زیبا پسند/ زنده اندیشان به زیبایی رسند
آن چنان زیباست این بی بازگشت/ کز برایش می توان از جان گذشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه