نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8دی:

نظارت بر شوراها مستلزم دقت بیشتری است/ جلوگیری از هدر رفت بیت المال در شهر و روستا ضرورت دارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به ضرورت جلوگیری از هدر رفت بیت المال در شهر و روستا تاکید کرد و گفت: باید در نظارت بر عملکرد و فعالیت های شوراها دقت بیشتری صورت گیرد.

نظارت بر شوراها مستلزم دقت بیشتری است/ جلوگیری از هدر رفت بیت المال در شهر و روستا ضرورت دارد

ذبیح الله نیکفر در گفتگو با خبرنگار ۸دی، قانون نظارت بر شوراها را مستلزم دقت بیشتری دانست و اظهار داشت:  در حال حاضر نظارت بر شوراها وجود دارد اما باید این نظارت ها بیشتر و دقیقتر باشد.

وی با بیان اینکه باید همیشه مر قانون اجرا شود و مقابل تخلفات راهکار ارائه کرد، افزود: باید جلوی برخی از اقدامات شوراها که خلاف قانون است گرفته شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای ساماندهی فعالیت های شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: باید سازکارهایی لازم را برای ساماندهی اقدامات شوراها فراهم شود و اگر قانونی در این راستا نیاز باشد به تصویب مجلس برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه ساماندهی فعالیت و اقدامات شوراهای اسلامی نیازمند همکاری دولت است، اظهار کرد: در این راستا دولت باید لایحه ای تنظیم کند تا مجلس نیز با تصویب آن به اداره امور کمک کند.

نیکفر ضمن تاکید بر دقت نظر دستگاه های نظارتی بر هزینه های جاری از بیت المال، خاطرنشان کرد: باید برخوردهایی که شوراها با مردم دارند و اقداماتی که در روستا انجام می دهند نظارت و دقت بیشتری صورت گیرد و از هدر رفتن بیت المال و تضعیف حقوق بیت المال در شهر و روستا جلوگیری شود.

وی با بیان این نکته که در اجرای قانون همه برابر هستیم، گفت: کسانی که از قوانین موجود در قانون سرپیچی می کنند باید مجازات شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه