شامگاه سه شنبه صورت گرفت؛

وداع با ۲ شهید گمنام در تولمشهر/ استقبال مردم از پیکر مطهر لاله های زهرایی

مراسم وداع با ۲ شهید گمنام در تولمشهر برگزار شد و مردم با حضور پرشور خود سنگ تمام گذاشتند.

وداع با ۲ شهید گمنام در تولمشهر/ استقبال مردم از پیکر مطهر لاله های زهرایی

به گزارش ۸دی، تولمشهر امشب(۱۰اسفند) همزمان با ایام فاطمیه میزبان پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس شد.

مردم شهیدپرور شهرستان صومعه‌سرا که ساعت‌ها در ورودی شهر تجمع کرده بودند با مشاهده کاروان پیکر مطهر ۲ لاله‌ زهرایی به استقبال آنها رفتند و پیکر مطهر این شهدا را در برگرفتند.

مردم شهید پرور صومعه‌سرا، تولم‌شهر و دیگر بخش‌ها و روستاهای این شهرستان با نوحه سرایی و سینه زنی به استقبال شهدا رفتند و با سلام و صلوات آنها را تا مسجد جامع تولمشهر همراهی کردند و مراسم وداع را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کردند.

همچنین جمعی از جوانان تولمشهری به طور خودجوش اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کردند و به پذیرایی از زائران شهدا پرداختند و بسیجیان با لباس یک دست، سربازی شهدا را می‌کردند و خواهران با بستن سربند یا زهرا(سلام‌الله علیها) و انداختن چفیه به دور گردن، از خواهرانی که در مراسم حضور یافته بودند پذیرایی می‌کردند.

در این مراسم خانواده شهیدان و ایثارگران هم نیز حضور داشتند، شهدا حق بزرگی بر ما دارند و حضور باشکوه در مراسم وداع و تشییع این شهدا از مهم‌ترین وظایف ما است.

ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم

در حاشیه این مراسم، سرهنگ کیاعاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا به خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اقتدار و عزت کشور را مدیون جانفشانی‌های شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم، افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، جوانان و نوجوانان حق دارند از نزدیک با شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و هم صحبت با مردان خدایی باشند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه شهادت افتخاری والاست که خداوند نصیب هر کسی نمی‌کند، گفت: شهدای گمنام از جایگاه والایی برخوردار هستند چرا که با گمنامی راه‌های سعادت را پیموده و به مدارج ارزنده‌ای در نزد خدا رسیده‌اند.

عاشوری، امنیت و آرامش حاکم در جامعه را حاصل خون شهدا دانست و تصریح کرد: شهدا کسانی هستند که با همه وجود در راه اسلام قدم گذاشتند و برای حفظ تمامیت ارضی میهن اسلامی از جان خود گذشتند به همین خاطر کمترین وظیفه ما در قبال آنها حضور در آیین تشییع پیکر مطهرشان است.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم خداجوی صومعه‌سرا  و شهرهای اطراف و به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان همیشه در صحنه نبرد حق علیه باطل برای حضور در تشییع پیکر مطهر این شهدا دعوت به عمل می‌آید.

شهدا با حضور خود در آستانه عید نوروز ناپاکی‌ها را از دل ما می‌تکانند

شیوا بشاش، یکی از شهروندان صومعه‌سرایی با بیان اینکه دشمنان با ابزار مدرن در صدد تخریب آرمان‌ها و ارزش‌های دینی در بین نسل جوان هستند، اظهار داشت: در این راستا باید پاسدار فرهنگ شهادت بود.

وی با بیان اینکه شهدا بیش از پیش در زندگی ما تاثیرگذار هستند، افزود: در آستانه عید و حال و هوای خانه تکانی قرار داریم، گویی این شهیدان نیز در آستانه عید آمده‌اند که به نوعی ناپاکی‌ها را از جامعه و دلهای ما بتکانند.

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در شهرمان افتخاری بزرگ برای  هر شهروند است،  گفت: حضور شهدای گمنام بههمراه برکات مختلف برای شهر و شهرستان ما همراه خواهد بود.

بشاش تصریح کرد: شهدای گمنام مانند رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار برای شهر‌های غبار‌ گرفته ما هستند و آلودگی‌ها را با خود می‌برند و با حضور در مزار آنان زنگار دل‌های‌مان با لطایف معرفت آنان شست‌وشو می‌دهیم.

گفتنی است؛ حضور شهدای گمنام در هر نقطه از کشور باعث تغییر فضای معنوی آن نقطه شده و محل خاک‌سپاری شهدای گمنام محلی برای دلدادگان شهدا می‌شود و همان‌گونه که امام خمینی(ره) عنوان کرد  شهدا امامزادگان عشق‌اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه