روز شمار تاریخ ترور در ایران / 6 بهمن؛

جنایت خونین منافقین در آمل / شهادت ۹۰ نفر کارگر تا کشاورز در ۶ بهمن

ششم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۹۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

جنایت خونین منافقین در آمل / شهادت ۹۰ نفر کارگر تا کشاورز در ۶ بهمن

به گزارش هشت دی، ششم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۹۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. در این روز تعداد زیادی از اهالی آمل مازندارن نیز در درگیری های سال ۶۰ با منافقین ضد انقلاب به شهادت رسیدند. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

ترابعلی جدیدی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا چشم پوران ۳ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی خدری ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدمحسن آذرکیش ۱۵ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر رسولی ۳ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در درگیری با منافقین در آمل به شهادت رسید.

رمضان علی رمضانی ۹ خرداد ماه ۱۳۲۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

علیرضا رنجبر عمران ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند مخابرات بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

فرخزاد زارع ۱۸ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

حجت زین العابدین پور ۳ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ بوسیله منافقین در سردشت به شهادت رسید.

امرالله سلطانی ۴ خرداد ماه ۱۳۲۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کشاوز بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

فضل الله سلمانی ۴ مهر ماه ۱۳۲۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که رستوران دار بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

قربان بابکی ۹ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در هزار سنگر آمل به شهادت رسید.

پرویز بازدار ۱۰ خرداد ماه ۱۳۳۷ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در سبزه میدان آمل به شهادت رسید.

محمود بشمه ۵ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله منافقین در سبزه میدان آمل به شهادت رسید.

رمضان شعبان زاده ۱۴ آذر ماه ۱۳۳۶ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

احسان طاهری ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که جهادگر بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

خیرالله عباس زاده ۵ تیر ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کشاورز بود بوسیله منافقین در میدان ۱۷ شهریور آمل ترور شد و به شهادت رسید.

نورمحمد عقبایی ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بود بوسیله منافقین در اهواز به شهادت رسید.

سقا علیزاده ۲۳ مهر ماه ۱۳۴۷ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

مرتضی فدایی ۱۰ شهریورماه ۱۳۳۴ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

اکبر فضلی درزی ۱۰ دی ماه ۱۳۳۴ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که قناد بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

علیرضا قاسم نژاد ۱۰ شهریو رماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در سبزه میدان آمل به شهادت رسید.

عبدالله قریشی ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۰ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که قاضی دادگستری بود بوسیله منافقین در آمل ترور شد و به شهادت رسید.

منوچهر قلی نژاد ۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

محمد قزوینی نژاد ۶ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

مجید قلیچ ۵ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود بوسیله منافقین در  آمل به شهادت رسید.

طاهره هاشمیان چپلی یکم فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

غلامحسین هدایتی ۳ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

جعفر هندویی ۲۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

نصرت الله ولی پور ۳ خرداد ماه ۱۳۳۴ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

مسیح گلیچ ۵ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۰ در حالی که سرباز وظیفه بود بوسیله منافقین در مهاباد به شهادت رسید.

همت اله متو ۲ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

محمدنبی محمدی ۲۰ آذر ماه ۱۳۰۷ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کشاورز بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

سید حسین ملک شاهدخت ۶ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

صادق مهدوی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

حبیب الله حسینی ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله منافقین در خیابان هراز آمل به شهادت رسید.

مصطفی اسماعیلی ۲۶ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

محمود افرکش ۱۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

خضراله اکبرزاده ۲ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر بود بوسیله منافقین در سبزه میدان آمل به شهادت رسید.

فتح الله اکبرزاده ۵ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله منافقین در جنگلهای آمل به شهادت رسید.

حمیدرضا ایزدی ۳ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله منافقین در آمل ترور شد و به شهادت رسید.

محمد دیوسالار در سال ۱۳۴۲ در آمل متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که تمیرکار اتومبیل بود در خیابان طالب آملی شهر آمل بوسیله منافقین به شهادت رسید.

علی ابراهیمی در سال ۱۳۴۴ در آمل مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود  در آمل به دست منافقین به شهادت رسید.

قاسم ولیپور در سال ۱۳۴۴ در محمود آباد مازندران متولد شد و در حالی که  کارگر بود ۶ بهمن ۶۰ بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

محمد گلچین متولد مشهید بود و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در آمل به دست منافقین به شهادت رسید.

رحیم عزیزی متولد شهرستان بابل مازندران بود و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در آمل به دست منافقین به شهادت رسید.

محمدعلی محمدی آملی در سال ۱۳۱۲ در آمل مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پیشه ور بود در یکی از خیابان های آمل توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ولی نامور ۲ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمداسماعیل سماواتی ۲ شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فیروز صادقی ۱ بهمن ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شده بود و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف علی پور ۱ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لطف الله علی پور گوگتپه ۲ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد  و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جهانگیر علیزاده ۷ فروردین ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله غزنوی ۸ فروردی ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ملکعلی فلاح بگتاش ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسلام فیاضی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اروج حسن زاده دمیرچی ۵ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی خدایی ۴ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کمال خلیل زاده ۱۱ مرداد ماه ۱۳۱۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول اکبرزاده یکم تیر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلیل بداقی ۳ فروردین ماه ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خداوردی امینی زنجیرآباد ۲ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مرجان آباد میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا محمدی اصل ۲ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد مسعودیان وکیلکندی ۴ دی ماه ۱۳۱۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خداقلی مقصودی ۱ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی مرتب ۱ دی ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قهرمان مسرتداش تپه ۳۰ اسفند ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمزه وجدانی ۷ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خدایار میرزاجانی ۲۴ مرداد ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهلول پترو ۸ بهمن ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن جباری آذر ۲۶ دی ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربان نوری ۵ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شو ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسقلی علی آبادی ۶ بهمن ماه ۱۳۲۵ در استان سمنان متولد شد و ۲۳ خرداد ماه ۱۳۶۱ در حالی که که لوکوموتیوران بود ترور شد و به شهادت رسید.

سعید پورجهانبخش ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل بختیاریوری نجق یکم مهر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم میرزایی ۳ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب کریم زاده در سال ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسینقلی بیرامی چاپانی ۱۵ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسنعلی هزارلات سلیمانی ۱۷ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که سردشت بود بوسیله منافقین در آمل به شهادت رسید.

ضرغام امیری ۷ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی امینی ۹ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر حمه حسین پور ۱ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در داخل شهر مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

مهرداد شیردل ۲۴ دی ماه ۱۳۱۹ در استان گلستان متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید عابدی ۱۶ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحسین فرحناک سرخابی ۲۵ خرداد ماه ۱۳۱۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در ششگلان تبریز ترور شد و به شهادت رسید.

محمد وجدانی ۱ مهر ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ بهمن ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه