نماینده مردم آستانه در مجلس:

بندر تجاری کیاشهر مصوبه‌ای غیر کارشناسی در دولت احمدی‌نژاد بود

نماینده آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس گفت: بندر تجاری کیاشهر مصوبه‌ای غیر کارشناسی در دولت احمدی‌نژاد بود.

بندر تجاری کیاشهر مصوبه‌ای غیر کارشناسی در دولت احمدی‌نژاد بود

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی در مورد وضعیت بندر کیاشهر، اظهار کرد: بندر کیاشهر از ظرفیت‌های ویژه و خاصی به‌ویژه در حوزه گردشگری برخوردار است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: ایجاد بندر تجاری کیاشهر مصوبه‌ای غیر کارشناسی در دولت احمدی‌نژاد بود و مانند دیگر مصوبه‌های آن نگاه کارشناسی بر روی آن اعمال نشد.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس در ادامه تصریح کرد: ایجاد بندر تجاری کیاشهر توجیه اقتصادی نداشته و پیامدهای خوب اقتصادی به همراه ندارد.

قربانی با اشاره به اینکه منطقه کاسپین با ظرفیت ۳۰ میلیون تن، بندر انزلی با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بندر آستارا نیز با ظرفیت سه میلیون تن در حال فعالیت است؛ گفت: این مناطق تجاری با ظرفیتی کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و این موضوع از خط استاندارد مناطق آزاد و تجاری پایین‌تر است.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس با تأکید بر اینکه بندر کیاشهر در بستر زیست‌محیطی قرار دارد، اضافه کرد: تالاب‌هایی در این منطقه با ارزش گردشگری وجود دارد.

قربانی با اشاره به این نکته که بندر کیاشهر باید به تنها بندر صیادی در شمال کشور تبدیل شود، افزود: صیادی را باید در بندر کیاشهر احیاء کرد زیرا از ظرفیت‌های بالایی در حوزه شیلات برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه بندر کیاشهر در آینده باید به بندر صیادی و گردشگری تبدیل می‌شود، اضافه کرد: این موضوع سیاست اشتغال‌زایی را رونق می‌دهد و درصد بیکاری را به‌سرعت کاهش می‌دهد.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار کرد: بندر کیاشهر در حوزه‌هایی مانند آب‌رسانی و گازرسانی از مناطق سبز در استان گیلان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: کاسپین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه