نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

ارتباط نادرست محرم و نامحرم یکی از علتهای طلاق / در تکریم به والدین اهل عمل هستم

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتباط نادرست محرم و نامحرم یکی از مهمترین علتهای طلاق در جامعه است.

ارتباط نادرست محرم و نامحرم یکی از علتهای طلاق / در تکریم به والدین اهل عمل هستم

به گزارش ۸دی، آیت الله احمد پروایی نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در دیدار اعضای پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان اظهار داشت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحقق فرهنگ بسیج در بدنه ی اجتماع بوده است.

وی تأکید کرد: از همان آغازشکل گیری و حرکت بسیج در کشور، شاهد خدمات بسیار بزرگی از سوی این نهاد بوده ایم لذا می توان به تاثیر اظهر من الشمس بسیج در صحنه های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، و…. اشاره کرد.

پروایی با بیان اینکه تفکر بسیجی یک مقوله ی فرا ملی و فرا کشوری شده است تصریح کرد: ثمره ی حضور بسیج، ایجاد الفت، و اقتدار در جامعه است لذا بدین سبب است که دشمنان اسلام نمی توانند به خودشان اجازه دهند که وارد کشور عزیزما شوند.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: با ورود فرهنگ بسیج در کشورهای عراق و سوریه شاهد موفقیت هایی در سرنگونی داعش هستیم که حاصل تلاش سردار شهید همدانی و سردار سلیمانی در ایجاد تفکر بسیج مردمی در این کشور ها می باشد.

پروایی با بیان اینکه بسیاری از عزیزان ما در غالب بسیج دانشجویی به مناطق محروم رفته و بهترین، ماندگار ترین و خالصانه ترین خدمات را ارائه می دهند تاکید کرد: این گونه حرکات باعث ایجاد الفت، مهربانی و عشق به نظام میشود.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان در ادامه به تبیین مقوله ی فرهنگ پرداخت و افزود: یک ریشه ی فرهنگ به فطرت انسان گرایش دارد لذا بسیاری از مسائل فرهنگی به آموزه های دینی ما باز می گردد که آن نیز با عقل سلیم و سالم منطبق است و این دو تکمیل گر یکدیگر هستند.

پروایی ادامه داد: زمانی فطرت انسانی و اسلامی به اجرا در می آید که جامعه پذیرای آن باشد پس باید برای پذیرا بودن جامعه فعالیت کرده تا ظرفیت آن افزایش یابد.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای ظرفیت سازی در جامعه باید اول آسیب شناسی کرد، افزود: بعد از تشخیص درد به سراغ درمان برویم که خداوند قرآن را مایه ی شفا معرفی کرده است.

وی با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص) در باره ی تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع) گفت: هرگاه فرهنگ ما برگرفته ی از این دو منبع بزرگ باشد موفق خواهیم شد و اگر فرهنگ غربی بر ما تحمیل شود ما را دچار مشکل خواهیم شد زیرا با فرهنگ و اعتقادات ما سازگاری نخواهد داشت.

آیت الله پروایی با بیان اینکه از اول تا به آخر قرآن کریم با عقل سلیم هیچ منافاتی ندارد اذعان کرد: باید فرهنگ انسانی رواج داده شود زیرا فرهنگی که انسانی شد، به شرط اینکه عقل، سلیم  و سالم باشد نه عقل احساسی، اسلامی هم می شود.

وی به مسئله ی هنر و هنرمندان نیز اشاره کرد و افزود: بهترین هنرمندان ما اهل بیت بودند لذا باید هنر و هنرمندی را بپرورانیم که مورد پسند قرآن و ایمان باشد.

پروایی  یکی از مهمترین مصائب اجتماعی امروز را مسئله ی طلاق دانست و اظهار داشت: باید گفتمان مبارزه ی با طلاق و اسراف را در جامعه گسترش داد تا بی اخلاقی و بی دینی  که باعث ایجاد این هنجار اجتماعی در جامعه شده است کم شود لذا باید تاکید کرد که هرجا ضربه ای به ما وارد شد از بی دینی و فاصله گرفتن از پیامبر (ص) و خاندان پاکش می باشد.

وی به مسئله ی بی عفتی در اجتماع اشاره کرد و این مهم را یکی از دلایل مهم طلاق خواند و تاکید کرد: یکی از مهمترین علت طلاق در جامعه ارتباط نادرست محرم و نامحرم است زیرا حریم ها حفظ نمی شود.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تکریم والدین و اشاعه ی این تفکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: من اگر در هر چیزی اهل عمل نباشم در تکریم والدینم اهل عملم. لذا هرگاه از قم به خانه باز می گردم تا پای پدرم را نبوسم به خانه نمی روم.

پروایی، مسئله ی اعتیاد را یکی دیگر از معضلات اجتماعی دانست و رفع این معضل را از کارهای ضروری جامعه خواند.

وی با اشاره به کلام رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت مبلغین اختصاصی و تخصصی در فضای مجازی، تاکید کرد: فضاهای مجازی ناسالم با اساس انسانیت و فطرت سالم انسانی مبارزه می کند،

وی گفت: انسان باید انسان باشد نه اینکه سمت و سوی حیوانی را پیش بکشد لذا به تعبیر قرآن کریم اینان کسانی هستند که قلب دارند ولی عقل ندارند.، چشم دارند ولی نمی بیند، گوش دارند ولی نمی شنود، اینجاست که انسان به مرحله ی رذالت و پستی میرسد.

مدیر پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان نیز در این دیدار به تبیین برنامه های پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان پرداخت و از اعلام همکاری آیت الله پروایی در این مجموعه ابراز خرسندی کرد.

امین محصل تبریزی در پایان بهره مندی از بزرگان دینی، سیاسی و اجتماعی را از ارکان مهم این مجموعه دانست و ایجاد گیلانی با ارزشهای انقلابی را از اهداف مهم مجموعه ی فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان خواند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه