رئیس مجمع نمایندگان زنجان در گفتگو با 8دی:

شورای عالی امنیت ملی پاسخی متناسب با اقدام آمریکا می دهد / تمدید تحریم ها به طور قطع ناقض برجام است

نماینده مجلس تمدید تحریم ها را بی تاثیر دانست و گفت: شورای عالی امنیت ملی متناسب با اقدام آمریکا پاسخی درخور به آنها خواهد داد.

شورای عالی امنیت ملی پاسخی متناسب با اقدام آمریکا می دهد / تمدید تحریم ها به طور قطع ناقض برجام است

سید مرتضی خاتمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی تمدید تحریم ها از سوی مجلس سنای آمریکا را محکوم کرد و اظهار داشت: آمریکا با تمام قوا تحریم ها را تمدید کرد و قطعا این تمدید ناقض برجام است.

وی افزود: چه تحریم اولیه باشد و چه تمدید تحریم ها که اخیرا صورت گرفت برجام را نقض می کند و قرار بوده هیچ گونه تحریمی پس از توافق برجام اعمال نشود.

نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تمدید تحریم ها نیز به گونه ای انشای تحریم جدید محسوب می شود و این به طور قطع ناقض برجام تلقی می شود.

رئیس مجمع نمایندگان زنجان با تاکید بر اینکه مجلس پاسخ درخوری به نقض برجام خواهد داد، اظهار کرد: همانطور که مسئولین قوای مجریه و مقننه کشور اظهار داشتند و مجلس هم مصمم است، قطعا پاسخ مناسب را به این مصوبه کنگره خواهیم داد.

خاتمی در پاسخ به این سوال که به دنبال نقض برجام و اراده نظام برای مقابله با آن آیا فعالیت های هسته ای کشور به حالت قبل از برجام برخواهد گشت یا خیر، تصریح کرد: یقینا متناسب با میزان مقابله آنها شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری می کند.

نماینده مردم ماه نشان و ایجرود نوع مقابله را بسته به رفتار متقابل آنها دانست و گفت: نوع مقابله ایران بستگی به  اقدامات آنها  دارد.

رئیس مجمع نمایندگان زنجان تمدید تحریم های ۱۰ ساله را بی تاثیر قلمداد کرد و افزود: تمدید تحریم ها در کل اقدامی بی تاثیر است ولی در عین حال این نقض برجام است و متناسب با آن باید برخورد درخور داشته باشیم.

hd[v,n

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه