در گفتگو با همسر شهید مطرح شد؛

شهید کوچک زاده می گفت هنگام کار تصور کنید تنها هستید و یک جریان علیه‌تان است

شهید کوچک زاده توصیه می‌کردند در حوزه های فرهنگی اگر فعالیت می‌کنید، تصور کنید تنها هستید و یک جریان علیه‌تان است.

شهید کوچک زاده می گفت هنگام کار تصور کنید تنها هستید و یک جریان علیه‌تان است

سمیه روزافزای همسر شهید مدافع حرم «حامد کوچک زاده» در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن بیان بیوگرافی کوتاه از زندگی این شهید والامقام اظهار داشت: شهید حامد کوچک زاده، ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۶۱ در شهر رشت به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی خود را در هیئات و مساجد شهر گذراند و با این فضا خو گرفت و بالاخره با کمک تنی چند از دوستانش، هیئت بی قراران ظهور را بنیان نهاد. همچنین بیشتر نیروی خود را  خرج کار فرهنگی خصوصا در حوزه کتابخوانی کرد. اگر چه همیشه خود را جوری می‌دید که انگار کاری از دستش بر نمی آید، ولی واقعیتی که خصوصا بعد از شهادتشان بیشتر حس شد این بود که ایشان از فعالین فرهنگی موثر در شهر محسوب می‌شدند.

وی افزود: شهید کوچک زاده در سال ۱۳۸۱ وارد نهاد مقدس سپاه  شدند و در تاریخ ۵ دی ماه سال ۱۳۹۴ عازم سوریه شد و در همین سال در عملیات آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا شرکت کردد و بعد از نقش آفرینی در شکسته شدن محاصره مردم شیعه نشین این دو شهر، در شب ۱۳ بهمن ۹۴ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

همسر این شهید مدافع حرم درباره دیدگاه شهید کوچک زاده در خصوص فلسفه شهادت گفت: ارادت ایشان به شهدا بیشتر از اینکه بر زبانشان جاری باشد، در اعمال و رفتارشان مشخص بود. شرکت در مراسمات و کمک به برگزاری یادواره و سالگرد شهدای دفاع مقدس از برنامه های همیشگی‌شان بود و این مسئله را عنایت خدا و جزئی از روزی می‌دانستند. خودشان می گفتند “رزق” ما بود تا کمکی کنیم. برای مثال شهریور سال گذشته در برگزاری یادواره شهید قلی پور نقش داشتند. یادم هست حتی شب نیز به منزل نمی آمدند و در مزار شهدا مشغول کار بودند. چندی قبل از رفتن به سوریه نیز در تشییع شهدای گمنام دانشگاه آزاد بعنوان راننده ماشین حمل تابوت حضور داشتند و حتی در دوران دانشجویی برای اینکه این امر در دانشگاه آزاد انجام شود، تلاش بسزایی کردند و البته همه اینها بخاطر شناخت و معرفتی بود که به شهدا داشتند. خواندن خاطرات دفاع مقدس و خلق و خوی شهدای آن دوران، بیشتر در قالب کتاب، پای ثابت برنامه مطالعاتی شهید حامد بود و سر آخر هم عکسی که موجود است، در کنار مزار شهید سیرت نیا و آن نگاه عجیب …

روز افزای، در مورد نگاه شهید کوچک زاده به مبحث عاشورا نیز اظهار کرد: اگر از مساله حضور همیشه فعال در عزاداری و مراسمات و هیئت بگذریم، شهید حامد قائل به پرداختن و تفکر به مسئله عاشورا بعنوان یک واقعه تاریخی بزرگ بود، واقعه ای که در اثر بی بصیرتی خواص و عوام فریبی توسط ابلیس و حکام زمان صورت گرفت. گاها ربطش می‌دادند به فتنه ۸۸ و اینکه چگونه نزدیک بود مردم دچار فریب شوند و به رهبر خود پشت کنند.

این همسر شهید ادامه داد: شهید کوچک زاده در مورد کار فرهنگی بیشترین تمرکز را روی مسئله کتاب خوانی داشتند. معتقد به پرداخت هزینه برای کتاب خوب بودند. همچنین به پایبندی اخلاق در انجام کار فرهنگی اهمیت می‌دادند. نکند که به بهانه کار، حلال و حرام رعایت نشود.

وی افزود: دغدغه بعدی ایشان نپرداختن به مسئله کار فرهنگی در حیطه بانوان بود. همیشه گلایه داشتند که چرا اینجا دختران و زنان، جمعی برای حضور و کار و شناخت یکدیگر ندارند. توصیه می‌کردند فضایی فراهم شود تا بانوان با هم مراوده داشته باشند تا علاوه بر مسئله فعالیت فرهنگی، کنار هم باشند و روحیه جمع گرایی و حتی سرگرمی و تفریح در این قالب  درست و سالم تامین شود.

همسر شهید کوچک زاده ضمن بیان خاطره‌ای از رفتار اجتماعی و خانوادگی این شهید اظهار داشت: شهید حامد هرگز از کار برای خدا خسته نمی‌شد، بلکه نیرو می‌گرفت. در زندگی مان طوری بود که اگر روزی را به بطالت می‌گذراند، ناراحتی در چهره‌اش مشهود بود، اما آن روزهایی که برای هیئت و مراسم در تکاپو بود، ایشان را خوشحال می‌دیدم،حتی اگر خواب و غذایش به اندازه نمی‌بود. گاها توصیه می‌کردند در این حوزه ها اگر فعالیت می‌کنید، تصور کنید شما، تنها هستید و یک جریان علیه‌تان است، باید قدرت داشته باشید تنهایی کار را پیش ببرید و بر این باور باشید که برای کار حوزه فرهنگ، خستگی معنا ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مجتبی
درود بر شهیدان مدافع حرم درود بر شهید فاتح نبل و الزهرا خط شکن جبهه مقاومت شهید حامد کوچک زاده درود بر مادران و همسران شهدا ...خاصه همسر محترمه شهید حامد
در حاشیه