مدیرکل دامپزشکی گیلان:

طرح عملیات دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال می‌شود

طرح عملیات دامپزشکی در طول سال انجام می گیرد و در ایام خاص مانند هفته دامپزشکی فشرده تر است.

طرح عملیات دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش ۸دی، سهراب عاقبتی مدیر کل دامپزشکی گیلان در حاشیه اجرای طرح تجمیع عملیات دامپزشکی که در روستای مرزدشت خمام به طور نمادین انجام گرفت در گفتگویی با خوبان خبر اظهار داشت: این طرح شامل معاینه رایگان دام ها و در صورت نیاز تجویز دارو سم پاشی بدن و اماکن دام واکسناسیون دام ها برعلیه بیماری های عفونی می باشد .

وی افزود: طرح عملیات دامپزشکی در طول سال انجام می گیرد و در ایام خاص مانند هفته دامپزشکی فشرده تر است این طرح در راستای اقتصاد مقاوتی است به گونه ای که با مجموعه عملیات بهداشتی و پیشگیری به اقتصاد خانواده کمک می شود که تلفات دامی نداشته باشیم.

عاقبتی گفت: حدود ۱۷۰۰ عامل بیماری‌زای عفونی، ۵۰ درصد یعنی ۸۵۰ مورد مشترک بین انسان و حیوان هستند که نشان دهنده اهمیت این بیماری‌ها است و از نظر سلامت و بهداشت جوامع انسانی بر مسئولیت دامپزشکی در حوزه پیشگیری و تشخیص و درمان این‌گونه بیماری‌ها تاکید دارد.

مدیر کل دامپزشکی گیلان هدف اجرای طرح را تجمیع عملیات دامپزشکی و ارتقا کیفیت دام برشمرد و گفت: این طرح کیفیت تولید را افزایش و همچنین از نظر کمی و کیفی تولید فرآورده های دامی سالم را افزایش می دهد،چون هنگامی که دام غذای سالم دریافت کند و از بیماری ها به دور باشد فرآورده ی آن سالم می شود که نقش مهمی در بهداشت عمومی و امنیت غذایی ایفا می کند.

وی با اشاره به جمعیت دامی استان گیلان گفت: جمعیت دامی استان گیلان حدود ۴۰۰ راس دام سنگین و ۸۵۰ هزار راس دام سبک است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: ۲ میلییون و ۴۰۰ هزار نوبت سر جمعیت هدف بر علیه بیماری های دامی مانند تب برفکی،ابله گاوی و شاربن و یک ملییون و ۱۰۰ هزار راس بر علیه بیماری های مشترک دام و انسان شامل مالت یا بروسلوز مشمشه،سل و حاری در شش ماهه اول سال واکسینه شده اند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه