نماینده مردم لنگرود در مجلس:

اجازه دادیم دولت ۵ میلیارد دلار از روسیه برای تکمیل راه آهن رشت قزوین وام بگیرد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از اختصاص پنج میلیارد دلار وام از دولت روسیه برای تکمیل پروژه راه آهن رشت قزوین خبر داد.

اجازه دادیم دولت ۵ میلیارد دلار از روسیه برای تکمیل راه آهن رشت قزوین وام بگیرد

به گزارش ۸دی،مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در تلاش هستیم راه آهن گیلان را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم اظهار داشت: امسال ۴۷۰ میلیارد تومان به این امر تخصیص یافته است لذا در قانون اصلاح بودجه به دولت اجازه دادیم ۵ میلیارد دلار از دولت روسیه برای این موضوع وام بگیرد تا این راه آهن به پایان برسد.

وی با بیان اینکه مطالعات راه آهن  رشت به قائم شهر به اتمام رسیده است درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه بندر چمخاله گفت: حاصل نشست ما با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اختصاص ۹۵ میلیارد تومان جهت عملیات ساخت اسکله، ساخت موج شکن و پل ارتباطی است لذا محوطه سازی بر عهده سازمان بنادر کشور است و مابقی کارها با فراخوانی بخش خصوصی انجام می‌شود که جمعاً ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در مورد احداث فرودگاه تفریحی گردشگری در چاف و چمخاله گفت:  تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است و سرمایه‌گذار آن آماده است لذا ما درصدد تهیه مجوزهای لازم از سوی شورای تامین و دستگاه‌های مرتبط هستیم.

لاهوتی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان برای لاین سمت چپ شلمان به لنگرود در قانون بودجه در نطر گرفته شده است تصریح کرد: این مسیر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد و از حجم  سنگین ترافیک شهر لنگرود کاسته خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان آخرین درباره سایت نفتی رودسر گفت: قرار است به اتفاق نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت نشستی داشته باشیم  ولی تاکنون این امر محقق نشده است و قرار بر این است بخش‌های اداری سایت نفتی رودسر در بندر چمخاله تاسیس شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه