حمید رسایی:

روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد / جنس احمدی نژاد با آنها فرق داشت

به گزارش ۸دی، بخشی از گفتگوی حمید رسایی نماینده دوره گذشته مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با هفته نامه تماشاگران را در ذیل می خوانیم. * با آقای احمدی نژاد ارتباطی دارید؟ رسایی: نه ارتباطی نداریم. * هنوز هم از احمدی نژاد دفاع می کنید؟ رسایی: بله از خدماتش دفاع می کنیم چرا نکنیم؟ اما […]

روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد / جنس احمدی نژاد با آنها فرق داشت

به گزارش ۸دی، بخشی از گفتگوی حمید رسایی نماینده دوره گذشته مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با هفته نامه تماشاگران را در ذیل می خوانیم.

* با آقای احمدی نژاد ارتباطی دارید؟
رسایی: نه ارتباطی نداریم.

* هنوز هم از احمدی نژاد دفاع می کنید؟
رسایی: بله از خدماتش دفاع می کنیم چرا نکنیم؟ اما در جلسات خصوصی با اینکه ما را متهم می‌کنند که مطلق از احمدی ‌نژاد دفاع کرده‌ایم، حتی یک جلسه نشده من پیش آقای احمدی‌نژاد بنشینم و از رفتارهای غلط در دولت قبل انتقاد نکنم.

* الان اگر آقای احمدی‌نژاد کاندیدا شوند، نظر شما به ایشان نزدیک است؟ چون ایشان فعالیت خود را شروع کرده.
رسایی: من در زمان خودش تصمیم می گیرم و اعلام میکنم ولی حتما این‌طور نیست که حزبی و سیاسی رأی بدهم. انتخاب اصلح یک امر نسبی است. طبعا زمانش که برسد تشخیص می‌دهم چه کسی اصلح است.

* آیا احمدی نژاد را با روحانی مقایسه می کنید؟
رسایی: اصلاً آقای احمدی‌نژاد و روحانی را با هم مقایسه نمی‌کنم، چون قیاس شان مع‌الفارق است. روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد که از یک جنس هستند. جنس احمدی نژاد با آنها فرق داشت.

* به عنوان رئیس‌جمهور که می‌شود مقایسه کرد.
رسایی: روش و منش متفاوتی دارند پس مقایسه غلط است. بعضی‌ها می‌گویند شما که از آقای احمدی‌نژاد انتقاد می‌کردید، الان این وضعیت با آقای روحانی خوب است؟ می‌گویم اصلاً این مقایسه غلط است، من همیشه احمدی نژاد را با خودش مقایسه می‌کنم. آقای احمدی‌نژاد سال ۹۰ با  احمدی‌نژاد سال ۸۴ تفاوت جدی دارد. البته اتفاقاتی در دو سال آخر دولتش افتاد که نمی توانیم به راحتی از آنها عبور کنیم. البته تاکید می کنم که این در مقایسه با عملکرد آقای روحانی نیست والا اتفاقات این چند سال آقای روحانی که ضرباتش بیشتر از آن بوده.

*چه تفاوت هایی بین آنها می بینید؟
رسایی: روز اول که آقای روحانی رئیس‌جمهور شد به مجلس آمد، به او گفتم چون شما آخوند هستید من هم آخوند هستم، نکاتی را دلسوزانه می گویم. به آقای روحانی گفتم که احمدی‌نژاد یک ویژگی‌هایی داشت که شما ندارید، و چون بعد از او رئیس جمهور شده اید، اگر اینها را همچنان نداشته باشید، نداشتن آنها به روحانیت ضربه می‌زند. یکی از ویژگی ها مردم داری احمدی نژاد بود که روحانی این خصلت را ندارد. دیده‌اید بعضی‌ها خودکارباز هستند، بعضی‌ها ماشین باز، بعضی‌ها تمبرباز هستند یعنی عشق شان جمع کردن تمبر و خودکار است. به نظر من احمدی‌نژاد مردم باز بود و این رفتارهای در برابر مردم، فیلمش نبود. اعتقادش این‌طور بود. یکی نامه داشت می‌ایستاد، دست مردم را می‌بوسید و…  این ویژگی را دارد. نسبت به مردم یک رابطه عاطفی دارد ولی آقای روحانی اینطور نیست. نگاهش به مردم از بالا به پایین است. ما به اینطور طلبه ها می گویم آخوندهای عصا قورت داده. آقای احمدی‌نژاد وقتی به مجلس می‌آمد حتی نماینده‌هایی که قبولش هم نداشتند دور و برش را می‌گرفتند ولی آقای روحانی به مجلس می‌‌آید اصلاً این‌طور نیست…
ویژگی دوم این بود که احمدی‌نژاد شخصاً ساده زیست بود آقای روحانی این‌طور نیست. چه دفتر کارش، چه زندگی شخصی‌‌اش و چه ماشینش و…  اینها همه از همین ویژگی نشأت می‌گیرد. اتفاقا همین روحیه اشرافی گری باعث شد تا فرهنگ حقوقها در این دولت تغییر کند. ایشان همان اول دولت حقوق ۵ میلیونی وزرا را چندین برابر کرد و همین موج رفت در همه جا.
ویژگی سوم احمدی‌نژاد هم این بود که خودش و دولتش پرکار بود. یک عده نقد دارند می‌گویند این پرکاری فایده داشت یا نه؟ ولی پرکار بود و واقعاً مردم می‌دیدند که از کله سحر کار می‌کرد و یک جاهایی هم از پرکاری می‌برید. ولی آقای روحانی کاملاً برعکس است. این‌طور نیست که پیگیری و پرکاری داشته باشد، حتی در ماه فقط یک جلسه دولت را می‌رود، بقیه‌‌اش را آقای جهانگیری اداره می‌کند. وزرا اکثراً نالان هستند و می‌گویند ما اصلاً آقای روحانی را نمی‌بینیم و نمی‌توانیم رودررو صحبت کنیم.

* اگر امر دائر مدار این دو نفر باشد کدام یک رای می آورند؟
رسایی: آقای احمدی‌نژاد در بین توده های مردم پایگاه رای دارد ولی نباید دلش را به این رأی خوش کند. پایگاه اجتماعی مهم است ولی این پایگاه اجتماعی چون مربوط به توده هاست، ضربه پذیر هم هست. می تواند در یک هفته انتهایی به انتخابات با یک جنگ روانی تغییر کند. یک زمانی شما فقط در توده‌ها پایگاه اجتماعی دارید، یک زمانی در خواص هم پایگاه اجتماعی دارید. خواص ضربه‌گیر جنگ روانی هستند. آقای احمدی‌نژاد بین توده‌ها پایگاه اجتماعی دارد، مردم یک چیزهایی از او دیده‌اند که از آقای روحانی برعکس آنها را دیده‌اند. اگر آقای احمدی‌نژاد نتواند این جریان خواص را توجیه و همراه کند، ضربه پذیری‌‌اش در انتخابات بالا می‌رود. به دلیل اینکه همان‌طور که طرفداران جدی دارد، دشمنان پر و پا قرصی هم دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
جایگاه فرهنگ در سایت شما دقیقا کجاست؟ در قسمت دسته های سایت هم پیدا نیست!
در حاشیه