وزیر کار و رفاه اجتماعی در رشت:

فاصله ۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان و تورم کاهش می‌یابد/کارت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود

ربیعی با اشاره به اینکه امسال حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد،گفت: در تلاشیم که فاصله ۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با تورم در سال‌های گذشته کاهش پیدا کند.

فاصله ۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان و تورم کاهش می‌یابد/کارت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود

به گزارش ۸دی، علی ربیعی در جمع خبرنگاران و در هتل کادوس رشت با اشاره به اینکه برنامه‌های سال ۹۵ و ۹۶ برای اجرای طرح موفق بیمه سلامت در رشت با مدیران حوزه بیمه سلامت جمع‌بندی و بررسی شده است، اظهار داشت: طرح تحول سلامت و نظام بیمه‌ای در طرح تحول بیمه سلامت از پروژه‌های بزرگ اجتماعی دولت است که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان برای پیشروی مثبت این طرح نیازمند یکپارچه عمل کردن سازمان‌های بیمه‌گر بوده است افزود: با تقسیم معاونت‌ها در سازمان‌های بیمه‌گر تلاش شد در ارتقای طرح کیفیت و پیشرفت فراگیر تلاش ویژه‌ای شود.

ربیعی با اشاره به اینکه ساماندهی بدهی‌های گذشته در این سازمان بسیار حائز اهمیت بوده است تصریح کرد: در مراحل اولیه این طرح ۱۱ میلیون نفر زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند که پیش بینی ما در این حوزه ۵ میلیون نفر بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به  اینکه امروزه در کشور یک پایگاه خوب و منسجم و بی‌نظیری در حوزه پایگاه اطلاعاتی داریم که حذف هدف‌مندی یارانه‌ها از طریق همین پایگاه صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: این پایگاه موجب رفع مشکل هم پوشانی در صدور دفترچه‌ها شده است و امروزه هر ایرانی یک دفتر چه بیمه دارد.

ربیعی از حذف فیزیکی دفترچه بیمه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: حذف دفترچه و جایگزینی آن به روش کارت و بدون کارت  از اقدامات آینده این سازمان است.

وی متعلق شدن بانک رفاه به سازمان بیمه سلامت و  تأمین اجتماعی را یک رویداد مهم اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد اسناد بیمارستان‌های دولتی با مراجعه به بانک رفاه پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مطالبات داروخانه‌های خصوصی نیز به همین شیوه قابل پرداخت است تصریح کرد: این مسئله تحولی عظیم در بدنه سازمان بیمه سلامت کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان برای پرداخت در حوزه بیمه سلامت از سوی دولت در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: امسال ماهانه ۸۰۰ الی یک هزار میلیارد تومان در این سازمان پرداختی داریم و این امر یک تحول شگرف در این حوزه است.

ربیعی با بیان اینکه همواره باید نقدپذیر بود و در حوزه طرح تحول سلامت مشکلاتی نیز وجود دارد افزود: کنترل منابع و تقاضای القایی از مشکلات این طرح است.

وی از شناسایی ۲۰ قلم از داروهای هورمونی و پرورش اندام خبر داد و افزود: خریدهای کاربردی در حوزه سلامت از برنامه‌های مهم و مؤثر وزارت رفاه تلقی می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خرید راهبردی و درمانی بر اساس راهنمای بالینی کشور در حال انجام گیری است افزود: در یک ماه گذشته ۱۷ راهنمای بالینی در کشور به کار گرفته می‌شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه در امسال حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تأمین اجتماعی تلاش می‌کنیم با ۳۰ روز کاری زیر ۹۰۰ هزار تومان پرداختی نداشته باشیم تصریح کرد: تلاش شده است که فاصله ۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با تورم در سال‌های گذشته کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه