دولت یازدهم با تخریب هسته ای تاریخی شد؛

دولت روحانی ؛ دولت توقف هسته ای / عایدی واقعی برجام چه بود؟

دولت روحانی در طول عمر کوتاه خود توانسته است یک نقطه تاریخی هسته ای را برای ملت ایران به ثبت رساند و آن نقطه در واقع همان فرایند بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای اراک و خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی به کشور است.

دولت روحانی ؛ دولت توقف هسته ای / عایدی واقعی برجام چه بود؟

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال ، حسن روحانی رییس جمهور بارها در جریان مذاکرات هسته ای شعارهای مختلفی مبنی بر برداشته شدن تحریم ها و شکوفایی اقتصادی در کشور پس از برداشته شدن آن ارایه داده  بود که نگاهی گذرا بر سخنان رییس جمهور درباره تحریم ها، برجام و توافق هسته ای و آثار آن بر اقتصاد کشور قابل تأمل خواهد بود:

دوم اردیبهشت ۹۲؛

روحانی: باید تحریم ها از بین برود / این مسئله به دلیل عدم تدبیر کافی است

حسن روحانی در جمع تعدادی از اساتید دانشگاههای تهران با اشاره به اینکه ما در شرایط تاریخی حساس هستیم و باید فرد شایسته ای را انتخاب کنیم اظهار داشت: تحریم ها مشکلی است که پیش آمده و به نظر من این مسئله به دلیل عدم تدبیر کافی است. باید تحریم ها از بین برود چرا که ضرر روزانه به تک تک مردم است.

نهم اردیبهشت ۹۳؛

روحانی: به مذاکرات خوشبین هستم

روحانی در گفتگوی تلویزیونی با مردم با بیان اینکه “این رفت و آمدها بیانگر این است که همه به آینده امیدوارند و خوشبین هستند”، تصریح کرد: معلوم است که همه امید دارند و همانطور که گفتم، خوشبین هستم چراکه قدم اول خوب برداشته شده و تا امروز قدم‌های مناسبی برداشته شده است. ما باید این روند را در راستای حقوق ملت ایران با توجه به خطوط قرمز و همچنین رعایت عزت و حکمت ادامه دهیم.

۱۶ فروردین ۹۴:

روحانی :قرار ما لغو همه تحریم ها است

رییس جمهور در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌های مختلف کشور با تأکید بر لغو همه قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان خاطر نشان کرد: قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده است و هیچگاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمی‌گرفت.

۲۰فروردین ۹۴؛

روحانی: ما هیچ توافقی را امضا نمی‌کنیم ، مگر آنکه در همان روز تمام تحریم‌ها لغو شود

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم مراسم نهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای با تأکید بر اینکه ما هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد مگر اینکه در روز اول اجرای توافق تمامی تحریم‌ها فوراً لغو شود، افزود: به امید خدا در مسیری که ملت ما تعیین کردند و خواست ملی ما است و همچنین در چهارچوبی که رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده تلاش خواهیم کرد.

۱۰ خرداد ۹۴:

روحانی: «باید تحریم‌ها رفع شود تا مشکل آبِ خوردن مردم حل شود»

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در سخنانی به مناسبت هفته محیط زیست و اعطای جایزه ملی این حوزه با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه علیه کشور باید برداشته شوند، مطرح کرد که برای حل شدن مشکل آب خوردن مردم هم برداشته شدن تحریم ها ضروری است.

وی در این مراسم صریحا مطرح کرد که: “ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده‌اند ظلم بزرگی مرتکب شده‌اند اما عده‌ای در داخل هم نمی‌دانستند تحریم چیست.”

 

۲۰ مهر ۹۴؛

روحانی: باید دیوار تحریم را فرو بریزیم

رئیس جمهوری در جمع فعالان اقتصادی مازندران گفت: ما باید دیوار تحریم را فرو بریزیم و این امر، خواست ملت ماست.

 

۲۵ آذر ۹۴؛

رییس جمهور: تحریم ها در دی ماه برداشته می شود

روحانی به مناسبت قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی در مختومه کردن پی ام دی و لغو ۱۲ قطعنامه قبلی آژانس علیه ایران، سخنرانی زنده تلویزیونی ارائه کرد  و گفت: به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم که در دی ماه تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ان‌شاء‌الله یکی از وعده‌های دولت یازدهم در انتخابات به مردم عملیاتی خواهد شد و زنجیره تحریم از پای اقتصاد ایران برداشته و راه برای تعامل بیشتر با جهان بازتر خواهد شد، گفت: دولت یازدهم به حمایت های مداوم مردم بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخار می کند و خدمت کردن به این مردم بزرگ، افتخاری برای خادمین خواهد بود.

 

۲۳ دیماه ۹۴؛

بتن ریزی قلب و حفره های راکتور اراک؛ دولت روحانی تاریخی شد

کمالوندی از پایان کار رآکتور اراک و بتن ریزی در قلب آن خبر داده و اعلام کرد: ما دیروز مرحله نهایی خروج قلب راکتور اراک را انجام دادیم و امروز هم تا حدود یک ساعت پیش کار ما کاملا تمام شد. همچنین حفره های کلندریا نه قلب آن ، با سیمان پر میشود. این کار تمام شده و عصر امروز توسط بازرسان آژانس راستی آزمایی میشود و در گزارش آنها می آید و یکی دو مورد کار کوچکی که باقی مانده ظرف امروز و فردا انجام میشود و رسیدن به مرحله اجرای برجام خیلی نزدیک است. عصر امروز بازرسان در اراک خواهند بود و گزارش های خود را می فرستند دوستان ما هم در وین حضور دارند و آخرین کارهای نوشتاری در حال انجام است. کارهایی که باید انجام می شده از طرف دو طرف انجام شده و با پایان کارهای نوشتاری امروز یا فردا وارد مرحله اجرا می شویم.

 

۲۷ دی ماه ۹۴؛ روز اجرای برجام:

روحانی: طومار تحریم ها در هم پیچیده شد / اقتصاد ایران در مدار اقتصاد جهانی قرار گرفت

امروز با اعلام رسمی اجرای برجام، از پرونده هسته‌ای ایران، «امنیت‌زدایی» شد؛ قطعنامه‌های ظالمانه علیه ملت ایران، لغو گردید؛ طومار تحریم درهم پیچیده شد، حقوق هسته‌ای ایران تثبیت گردید و اقتصاد ایران در مدار اقتصاد جهانی قرار گرفت (بیانیه رییس جمهور به مناسبت توافق هسته ای و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)).

۲۹ دی ۹۴؛

روحانی: از برداشتن تحریم ها تا توسعه اقتصادی، راهی طولانی است

رئیس جمهور در همایش اجرای برجام فصلی نو در اقتصاد ایران گفت: تحریم رفته و از تحریم تا توسعه راهی طولانی است و باید این راه را طی کنیم و این کار شدنی است .
رئیس جمهور گفت: اینکه رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید و مجلس بر آن اصرار می کند و دولت برای آن ستاد می گذارد معنایش این است که همه ما قبول داریم اقتصاد یک مسئله بسیار مهم در شرایط امروز است. چرا چون اقتصاد قدرت، استقلال و اشتغال می آورد.

ششم بهمن ۹۴:

روحانی: تحریم‌ها تاثیری بر کشور ما ندارد

رییس جمهور در دومین روز سفر خود به ایتالیا گفت: امروز در ایران نرخ تورم نقطه به نقطه تک رقمی و به ۹٫۴ درصد رسیده است و نرخ ۱۲ ماهه تورم نیز ۱۲٫۲ شده و در سال گذشته، رشد اقتصادی ۳ درصدی را بعد از هشت فصل رکود متوالی تجربه کردیم . از سوی دیگر شرایط کسب و کار نیز ۲۲ واحد بهبود یافته و انضباط مالی برقرار شده و همه اینها در شرایطی انجام گرفت که تحریمها همچنان ادامه داشت و این پیام روشنی به کشورهای تحریم کننده ایران بود که تحریم‌ها تأثیری بر کشور ما ندارند.

هشتم بهمن ۹۴؛

روحانی: تحریم سیاستی شکست خورده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ایران و فرانسه، شفاف و ثابت بودن مقررات کشورمان برای جذب سرمایه گذاری خارجی، ثبات و امنیت، مواضع سیاسی روشن و نیروی انسانی متخصص و جوان را از مزیت های اقتصاد ایران معرفی کرد و گفت: تحریم سیاستی شکست خورده و بی نتیجه است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه با اتخاذ تحریم به عنوان یک سیاست نادرست، دوره ای بر روابط ایران و فرانسه گذشت که حاصل آن باخت – باخت بود، افزود: تحریم هیچگاه سیاست صحیح و نتیجه بخشی نبوده و برعکس؛ منطق، تفاهم و توافق همواره در بردارنده خیر و نفع برای کشورها بوده است.

۲۰ بهمن ۹۴؛

روحانی: فرو ریختن تحریم و دیوار بی اعتمادی افتخاری ملی است نه جناحی

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه این افتخارات نه کار حزبی و دولتی بلکه افتخاری ملی است، اظهار داشت: بی تردید فرو ریختن ساختمان تحریم و دیوار بی اعتمادی در برابر جهان که من از دو سال پیش ترک های آن را مشاهده کردم، افتخاری نه از آن دولت یازدهم و نه فکر و جناح خاص بلکه افتخاری از آن ملت بزرگ ایران است.

۱۷ اسفند ۹۴

روحانی در یزد: قول می دهم سال ۹۵ سال رونق اقتصادی باشد

رئیس دولت یازدهم طی روزهای گذشته و در سفر استانی که به یزد داشت، در جمع مردم این استان گفت: قول می دهم سال ۹۵ سال رونق اقتصادی باشد.

۲۰ اسفند ۹۴

اوباما تحریم‌های آمریکا ضد ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

کاخ سفید اعلام کرد “باراک اوباما،” رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های آمریکا ضد ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. به نقل از اسپوتنیک، براساس توافق بین تهران و گروه ۶ کشور، روند لغو تحریم‌های دوجانبه و چندجانبه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران آغاز شده است اما تحریم‌های آمریکا درباره مسائل دیگر مانند برنامه موشک‌های بالستیک همچنان پابرجاست. اوباما مدعی شد : با وجود این توافق تاریخی که هدف از آن تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است، اما برخی رفتارها و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدیدی  ضد آمریکا به شمار می رود. برای همین نظام اضطراری اعمال شده بر ضد ایران از ۱۵ مارس ۱۹۹۵ باید تا بعد از ۱۵ مارس ۲۰۱۶ ادامه پیدا کند. رئیس جمهور آمریکا افزود : لذا من تحریم‌ها  را برای یک سال دیگر تمدید می کنم.

 

مروری بر اظهارات رییس جمهور در گذشته که تنها مواردی از آن در بالا ذکر شده است نشان می دهد که برجام تنها یک دستآورد برای ملت ایران داشته است و آن اینکه اعتماد به کشورهای غربی و آمریکا راه به جایی نخواهد برد و نمی تواند عایدی خاصی برای کشور به ارمغان آورد. ضمن اینکه مسئولیت های حسن روحانی در کسوت دبیری شورای امنیت کشور و رییس جمهوری به مردم اثبات کرده است که سیاست مبتنی بر ارتباط و مذاکره با آمریکا و امتیاز دادن به آمریکا در قبال امتیازگیری به شکست انجامیده است و نمی تواند راهکاری برای برون رفت از شرایط بد اقتصادی باشد و دولت تنها باید با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های درونی کشور به فکر رفع معضلات اقتصادی باشد. ضمن اینکه همین سیاست، باعث شده است تا دولت یازدهم در داخل و خارج از کشور به عنوان دولت توقف هسته ای ایران شناخته شود.

همچنین دولت روحانی در طول عمر کوتاه خود توانسته است یک نقطه تاریخی را برای ملت ایران به ثبت رساند و آن نقطه در واقع همان فرایند بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای اراک و تخریب هسته ای است که خود علاوه بر خسارت حدود ۱۰۰۰ میلیاردی به کشور، تا حداقل سه سال سازمان  توسعه ی هسته ای نیروگاه اراک را به عقب رانده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه