داوطلب نمایندگی مجلس در رشت:

دولت روحانی بی‌برنامه‌ترین دولت تاریخ ایران/کاهش تورم توسط دولت ساختگی است

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت گفت: دولت با ایجاد موانع ساختگی تلاش می‌کند تورم را کاهش دهد و این کاهش تورم در جامعه واقعی نیست.

دولت روحانی بی‌برنامه‌ترین دولت تاریخ ایران/کاهش تورم توسط دولت ساختگی است

به گزارش ۸دی، همایش «نطق پیش از دستور» پرسش و پاسخ دانشجویی به همراه بررسی مسیر پیشرفت گیلان به همت بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه گیلان امشب در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.

مظفر نامدار در همایش مذکور اظهار کرد: خوشحالم دانشجویان خارج از احساسات هیجانی که در جامعه وجود دارد، وظیفه بزرگ تولید آرمان را در دانشگاه پیگیری می‌کنند.

وی مشکل بزرگ در کشور را نادیده گرفتن نمایندگان مجلس به عنوان سرمایه عنوان کرد و افزود: وقتی آرای مردم تبدیل به سرمایه شود می‌تواند تولید بسیاری در جامعه ایجاد کند.

*بدهی انباشته دولت معضل بزرگ

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با اشاره به وضعیت اقتصادی در جامعه، بیان کرد: نرخ بالای تورم و بدهی انباشته دولت از معضلات بزرگ است.

نامدار از بدهی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و تصریح کرد: دولت با کسری حساب جاری نفتی مواجه است ضمن اینکه نظام بانکی ما بحران زده است و پول خرید و فروش می‌کند.

وی به وجود بی‌انضباطی مالی در دیوان‌سالاری جامعه اشاره کرد و گفت: تحقیر و بی‌اعتنایی به خواسته مردم، پایبند نبودن به اسناد بالادستی، بی‌بندوباری اجتماعی، قانون‌گریزی و دیوان‌سالاری از معضلات دولت است.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در هیچ جای دنیا برنامه ارائه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان در کشورهای مختلف بر منابع و برنامه‌ها سیطره دارند و اگر توان داشته باشند دولت‌ها را وادار به اجرای برنامه‌های مد نظر می‌کنند.

نامدار بر توجه به برنامه‌های افق ۲۰ ساله کشور تأکید کرد و یادآور شد: نمایندگان باید دولت را وادار به اجرای برنامه کنند.

وی نهادهای حاکمیتی را بزرگ‌ترین مانع پیشرفت در کشور به‌ویژه در حوزه اجرایی و نظارتی خواند و اظهار کرد: در برنامه چهارم به سند توسعه کشور دست‌درازی شده، هیچکدام از برنامه‌ها به همدیگر پیوسته نبوده و در این زمینه بزرگ‌ترین معضل را نمایندگان مردم می‌دانم.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مردم باید در حوزه نمایندگی انتخاب کنند، بیان کرد: مردم باید آنها را که فکر می‌کنند سرمایه هستند، انتخاب کنند.

نامدار فعالیت افراد، گروه‌ها و جریان‌ها در راستای نظام را مهم عنوان کرد و افزود: بین لیست و ائتلاف باید تفاوت قائل شویم زیرا ائتلاف بین داوطلبان است اما لیست را جریان‌ها و گروه‌ها ارائه می‌کنند.

وی ائتلاف را به معنای هم‌افزایی داوطلبان نمایندگی دانست و تصریح کرد: اتفاق مذکور در گیلان نیفتاده و اگر این اتفاق می‌افتاد بسیار خوب بود و این انتقاد به داوطلبان نمایندگی مجلس وارد است.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان‌ها مختار هستند داوطلبان را در کنار همدیگر بگذارند، خاطرنشان کرد: اگر به مجلس راه پیدا کنم بنده به نفع هیچ جریانی بر نمی‌خیزم و تنها به نفع منافع ملی، انقلاب، اعتقاد و دین خود بلند می‌شود.

نامدار متذکر شد: ممکن است با جریان‌هایی نزدیک باشم اما افراد، جریان‌ها، احزاب و گروه‌ها را با نظام می‌سنجم و تصمیم می‌گیرم.

وی به برجام ۲ در سخنان رئیس جمهور اشاره کرد و یادآور شد: تأکید دولت در قراردادهای عجیب و غریب در سطح بین‌المللی با توجه به استدلال سیاست خارجی توسعه‌گرا است.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی مدت ۱۵ سال در تشکیلات مرکز تحقیقات استراتژیک در مورد موضوع مذکور تلاش کرده است، اظهار کرد: سیاست خارجی توسعه‌گرا برای خود مبادی تئوریک دارد.

نامدار بزرگ‌ترین معضل توسعه را پایبند نبودن به برنامه عنوان کرد و افزود: فهم توسعه مبتنی بر سلیقه است و اعتقاد دارم نمایندگان مردم در مجلس باید متمرکز شوند و دولت را به اجرای سند چشم‌انداز وادار کنند.

وی خواستار تشکیل فراکسیون آسیب‌های اجتماعی به جای فراکسیون‌های صنفی و حزبی در مجلس شورای اسلامی شد و بیان کرد: در دنیا از طریق مذکور به دولت‌ها فشار می‌آورند تا در راستای برنامه حرکت کنند.

* دولت روحانی بی‌برنامه‌ترین دولت تاریخ ایران

نامدار، دولت روحانی را تئوریک‌ترین دولت در دوران جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: موضوع مذکور به معنای تایید یا نفی دولت نیست اما دولت روحانی بی‌برنامه‌ترین دولت تاریخ ایران است.

وی ادامه داد: دولت با وجودی که مبادی تئوریک دارد اما به هیچ عنوان برنامه ندارد، در وسط میدان است اما برای برنامه وحشت دارد بنابراین این در برجام۲ می‌خواهد رشد اقتصادی بالای هشت درصد را در برنامه ششم توسعه کشور نشان دهد.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد هشت درصدی نیازمند یک‌هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور است، تصریح کرد: اگر تمام منابع دولتی و بخش خصوصی و فروش نفت بشکه‌ای بالای ۵۴ دلار در پنج سال آینده را محاسبه کنیم تنها ۳۰۰ میلیارد تومان می‌توان سرمایه‌گذاری در کشور انجام داد و سرمایه باقی‌مانده باید از خارج از کشور تامین شود و این موضوع به معنای برجام۲ است.

نامدار به تلاش دولت در کاهش تورم در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: دولت با ایجاد موانع ساختگی تلاش می‌کند تورم را کاهش دهد و این کاهش تورم در جامعه واقعی نیست.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسن
درود به دکتر نامدار. چند تا از نماینده های شهرمون رشت اینطور اشراف به مسائل کلان کشوری و استانی دارند؟ بی شک هیچکدوم
در حاشیه