باید قدر مردم این استان را بدانیم که حق بزرگی بر ما دارند/ جامعه از تنش ها خسته شده و باید به فکر همدلی و همنوایی باشد

مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عصر امروز در نشست شورای اداری استان گیلان با اشاره به اینکه مردم گیلان حق بزرگی در شکل گیری گفتمان اعتدال در کشور دارند گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ یکی از کانون های شکل گیری گفتمان اعتدال در کشور، رشت و گیلان بود.

باید قدر مردم این استان را بدانیم که حق بزرگی بر ما دارند/ جامعه از تنش ها خسته شده و باید به فکر همدلی و همنوایی باشد

به ۸دی، سید رضا صالحی امیری عصر امروز در نشست شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه حماسه ی ۲۴ خرداد با اراده رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری و حضور پرشور ملت انجام پذیرفت افزود: زمانی که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به گیلان سفر کردیم و در رشت با موجی از شور جوانان مواجه شدیم به این جمع بندی رسیدیم که جامعه ی ایران به این تصمیم رسیده است تا گفتمان اعتدال را انتخاب کند.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ یکی از کانون های شکل گیری گفتمان اعتدال در کشور، رشت و گیلان بود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور خاطرنشان کرد: باید قدر مردم این استان را بدانیم که حق بزرگی بر ما دارند و این مسئله غیر قابل انکار است.

وی همچنین تأکید کرد: براساس مطالعات مختلف گیلان در ۱۰۰ سال گذشته در تحولات اجتماعی و سیاسی ایران نقشی بی بدیل و تحول آفرین داشته و اینجا کانون تحولات منطقه و کشور بوده است.

مشاور فرهنگی رییس جمهور به حضور استاندار گیلان در دوران فعالیت های انتخاباتی دکتر روحانی در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: دکتر نجفی در تمام مسیر کاروان تدبیر و امید با انگیزه حداکثری و اعتقاد درونی به این گفتمان همراهی داشت و زمانی که ما می گوییم دکتر نجفی شخصیتی اعتدالی است مربوط به امروز نیست و تبار فکری ایشان در جریان اعتدال ریشه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه گیلان و ظرفیت ذاتی این استان همایش ملی گفتمان اعتدال سال آینده در گیلان برگزار می شود.

سید رضا صالحی امیری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دو و نیم سال گذشته کارها و اقدامات موثری برای توسعه کشور انجام داده، ایجاد ثبات و آرامش در سطح ملی را یکی از این اقدامات بزرگ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توسعه مستلزم ایجاد امنیت است، افزود: امنیت با موضوع ثبات، رابطه ای مستقیم دارد و راهبرد دولت تدبیر و امید ، ایجاد فضایی امن و با ثبات در کشور بوده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: دولت تدبیر و امید، دولتی است که به گفتمان اعتدال مبتنی بر عقلانیت و کرامت انسانی، رضایتمندی، تنش زدایی، توسعه گرایی، عدالت محوری، قانون گرایی، امنیت ملی، مصالح و منافع ملی، نفی تبعیض، فقر و فساد پایبند بوده و آن را با جدیت دنبال می کند.

وی با بیان اینکه باید ثبات را در دل گفت وگوی ملی دنبال کرد، تصریح کرد: با ادبیاتی خشن، اجبار، تهدید، تخریب و انگ زنی این مهم شکل نمی گیرد.

وی افزود: رویکرد و دستاورد دولت در حوزه سیاست خارجی، با انجام مذاکرات و تعامل و گفت وگو این بود که زنجیر تحقیر ملت ایران، پاره شد و آنچه برای ما حائز اهمیت بوده است، تامین کرامت انسانی و شرافت اخلاقی ملت ایران است.

وی دیگر دستاورد این مذاکرات را ایجاد شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: برای اولین بار، این اتفاق افتاد که برای جهان اسلام ارزش معنوی دارد.

وی افزود: با توافق هسته ای دنیا تصویر ذهنی خود را نسبت به ایران تغییر داد و هم اکنون بر اساس نظرسنجی های جدید، کشور ما یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای گردشگران است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: اصلاح افکار عمومی جهان نسبت به ایران، یک افتخار بزرگ تاریخی برای ملت ما است.

وی دیگر دستاورد دولت را بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی کشور دانست و به طرح این سوال پرداخت که چرا عده ای اصرار دارند منافع و مصالح کشور را با عنوان خشونت و تهدید دنبال کنند حال آنکه در تمام جهان پدیده دیپلماسی رسانه و انسان های خلاق به عنوان قدرت نرم و پیش برنده اهداف ملت ها بکار برده می شوند.

وی با بیان اینکه دنیا مبهوت ظرفیت دیپلماسی ایران و مذاکره کنندگان با صلابت ما شد، خاطرنشان کرد: آنچه در این مذاکرات محسوس و مشهود است، حکمت، مصلحت و عزت مردان دیپلماسی به عنوان سربازان واقعی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه برجام در ادبیات دولت نقطه آغاز است نه نقطه پایان، گفت: جامعه از تنش ها خسته شده و باید به فکر همدلی و همنوایی باشد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور افزود: این ملت و دولت در فضای فعلی بیش از هر چیز به مفهوم وحدت و همنوایی نیاز دارد و انتخاب شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، آگاهانه و هوشمندانه بوده است.

وی در ادامه سخنانش، به انتخابات های پیش رو اشاره و اضافه کرد: انتخابات، آغاز جدیدی برای نشاط ملی در کشور است و امیدواریم با تدابیری که شورای نگهبان انجام خواهد داد، انتخابات ۹۴ همچون ۹۲ پرشور باشد.

وی با بیان اینکه مجلس باید نمادی از ملت بزرگ باشد، گفت: دولت مقتدر به مجلس مقتدر نیاز دارد و این دو، مکمل یکدیگر هستند.

صالحی امیری ادامه داد: در اسفندماه، یکبار دیگر شکوه ملی را خواهیم دید به گونه ای که همگان حق انتخاب با سلایق مختلف را داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه