تولید برنج گیلان نیاز ۲۰ میلیون ایرانی را تأمین می‌کند

شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید برنج گیلان نیاز ۲۰ میلیون ایرانی را تأمین می‌کند و تاکنون ۱۰هزار هکتار زمین کشاورزی در گیلان تجهیز و نوسازی شده است.

تولید برنج گیلان نیاز ۲۰ میلیون ایرانی را تأمین می‌کند

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از ۷۰ درصد اراضی گیلان در حوزه کشاورزی مدیریت می‌شود و تاکنون ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در گیلان تجهیز و نوسازی شد.

علیرضا شعبان‌نژاد در جلسه شورای کشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه گیلان نخستین استانی است که شورای کشاورزی را بعد از گذشته سال‌ها احیا کرد، اظهار داشت: ترکیب این شورا از مجموعه دست اندرکاران بخش کشاورزی تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در ترکیب این شورا حتی بخش خصوصی و به تعبیری تمام اعضای دیگر از مزرعه تا سفره از تمام جهات دیده شده است، افزود: حوزه صادرات هم در این ترکیب لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان کمتر از یک درصد کشور را در بردارد، گفت: ۸ درصد بهره‌برداران کشاورزی در گیلان هستند چرا که گیلان یک استان خرد مالکی است.

شعبان نژاد با بیان اینکه گیلان با توجه به وسعت کم به‌دلیل تولید محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد اراضی گیلان در حوزه کشاورزی مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حاصل تلاش کشاورزان گیلانی تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول است که ۳ درصد تولید کشور را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: تولید برنج گیلان نیاز ۲۰ میلیون ایرانی را تأمین می‌کند و تاکنون ۱۰هزار هکتار زمین کشاورزی در گیلان تجهیز و نوسازی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه