تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان در سال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان گفت: استان گیلان بالغ بر ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی تجهیز و نوسازی شده و در هر سال ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان تجهیز و نوسازی می‌شود.

تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان در سال

به گزارش ۸دی، علیرضا شعبان‌نژاد در جلسه هماهنگی طرح تجهیز اراضی شالیزاری گیلان که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری گیلان به‌طور گسترده در استان گیلان آغاز شده است، اظهار داشت: اجرای این پروژه ملی به‌دلیل کمبود اعتبارات و فشار ناشی از اعمال تحریم‌ها در سال‌های اخیر به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه در ۲۰ فروردین ماه سال آینده تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان به پایان و زمین‌های کشاورزی برای آب‌تخت آماده می‌شوند، خاطرنشان کرد: تا ۲۰ بهمن امسال ۵۰ درصد از عملیات اجرایی طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای استان باید به‌پایان برسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه ۲۰ هزار خانوار کشاورز درگیر طرح تجهیز اراضی شالیزاری هستند تصریح کرد: با طرح تجهیز زمین‌های کشاورزی شالیزاری کشت و برداشت محصول برنج با کیفیت و زحمت کمتری در اراضی استان انجام می‌پذیرد.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه گیلان بالغ بر ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی گیلان تجهیز و نوسازی شده است، افزود: مطالعات ۲۵ هزار هکتار تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان در امسال انجام شده و در دستور کار است و برای اجرای این پروژه ملی از پیمانکاران متعهد و مجرب استان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان‌های گیلان و مازندران در سال ۹۵ پیشنهاد شده است، افزود: اجرای عملیات طرح تجهیز اراضی گیلان را ۵۰ پیمانکار در دست اجرا دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه