ویدئویی از حمله مغول‌ها به درختان کهنسال جنگل‌های فومن!

شنیدن خبر قطع درختان و تغییر کاربری اراضی در فومن دیگر برای کسی تعجب برانگیز نیست.سایه غفلت که هیچ،به نظر می رسد به مرور زمان سونامی غفلت مسئولین را به خود مشغول کرده است.

ویدئویی از حمله مغول‌ها به درختان کهنسال جنگل‌های فومن!

به گزارش ۸دی به نقل از بهجت نیوز ؛ محیط زیست هدیه و موهبت الهی است که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهم ترین رسالت انسان باشد. محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک می کند، بلکه امکان بهره برداری مناسب از مواهب الهی مستتر در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد و از این رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما بشر با فعالیت های اقتصادی که با هدف سود دنبال آن است، همواره نسبت به حفظ محیط زیست بی اعتنا بوده، تا جایی که امروزه آلودگی زیست محیطی به یکی از بلایای بشر تبدیل شده است.

متاسفانه مدتهاست که در جنگل های شهرستان فومن به تنه های بریده درختان که دست مایه افرادی سودجو و طمع کار که به دنبال قاچاق چوب در دل این مناطق جنگلی هستند برخورد می کنیم که جز منافع خود به چیز دیگری فکر نمی کنند.

میزان آسیب پذیری محیط زیست در مناطق مختلف، متفاوت است. و اسف انگیزتر از همه تخریب محیط زیست و نابودی فضاهای سبز و تبدیل این محیط ها به ویرانه از موارد غیرقابل جبران در این امر است که برخی از سودجویان در جهت منفعت شخصی به جامعه آسیب می رسانند.

این تخریب ها باعث تغییر زیست محیط منطقه، نابودی گونه های گیاهی و حیاط وحش، کم شدن بارندگی و آلودگی های زیست محیطی می گردد که جبران آن در چرخه حیات به یک چرخه چندهزار ساله و یا غیرقابل جبران است.

ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد عده‌ای سودجو در حال بریدن درختان کهنسال این منطقه هستند و با اره برقی به جان آن‌ها افتاده‌اند.

به امید روزی که عرصه های طبیعی خصوصا در منطقه زیبا و تاریخی سرکلاته خرابشهر مورد احترام همگان باشد، زیرا این طبیعت در صورت تخریب تکرار نمی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه