مردم سوریه حکومت خودشان را قبول داشتند میدان را برای ورود تروریست ها آماده نمی کردند!

مجلس شورای اسلامی محمد مهدی رهبری املشی، در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس جملاتی را به کار برد که تعجب همگان را بر انگیخت.

مردم سوریه حکومت خودشان را قبول داشتند میدان را برای ورود تروریست ها آماده نمی کردند!

به گزارش ۸دی، در جلسه ۹۴/۹/۱۷ مجلس شورای اسلامی محمد مهدی رهبری املشی، در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس جملاتی را به کار برد که تعجب همگان را بر انگیخت.

وی در بخش هایی از صحبت های خود که به طور زنده از رادیو هم پخش می شد ضمن هشدار به کارهای حزبی خواستار جلوگیری از فساد اقتصادی و واردات کالای قاچاق شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، ایران  را کشوری عقب افتاده در بحث های مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: کار را باید به کاردان سپرد.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود به حوادث منطقه اشاره کرد و ان را توطئه غرب دانست و گفت: در این جنگ ها و خونریزی ها بیشترین سود را رژیم صیهونیستی می برد .

رهبری املشی با گلایه از ورود و حضور جمهوری اسلامی در سوریه گفت : اگر چه ایران به طور غیر مستقیم وارد عمل شده و برای از بین بردن گروه داعش و گروه های تکفیری بوده اما ما باید بین مردم سوریه و داعشی ها تفاوت قائل شویم.

وی مردم سوریه را با حاکمان سوریه مخالف دانست و گفت: اگر مردم سوریه حکومت خودشان را قبول داشتند میدان را برای ورود تروریست ها آماده نمی کردند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی هنوز تکفیری ها به وجود نیامده بودند حزب بعث سوریه بیرحمانه مسلمانان را قتل عام می کرد تصریح کرد: حدود ۳۰ سال قبل همین حزب مردم حمص را با توپ و تانک و هلی کوپتر در مسجد و بیرون مسجد که بیشتر از اخوان المسلمین بودند قتل عام کرد.

رهبری املشی همچنین با بیان اینکه حزب حاکم سوریه اقلیت مردم این کشور هستند گفت : طبقه حاکم این کشور مورد قبول مردم سوریه نیستند.

وی در ادامه گفت: بشار اسد شرایط حاکمیت سوریه را نداشت اما قانون را طوری عوض کردند که ایشان رییس جمهور شود. ایشان تابع قانون نبود، قانون را تابع خود کرد.

رهبری املشی با اشاره به عراق گفت: نباید العبادی که تابعیت انگلیسی دارد نخست وزیر عراق شود. در کشور عربی عراق نباید یک غیر عرب رییس جمهور شود.

نماینده رودسر هچنین همچنین گفت: در یمن هم باید به اکثریت رای مردم احترام بگذاریم و نباید بهانه دست عربستان بدهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی.د
لعنت خدا بر [...]
محفوظ
رهبری املشی در خدمت به مردم وصداقت وشجاعت تک است شما خیلی بی انصافید باشما باشید ولی هرکاره باشد
در حاشیه