پاناما در آتش انتقام آمریکا از ویتنام سوخت!!!

زمانی که نوریگا شروع به اندک سرپیچی هایی از دولت آمریکا نمود، دولت ایالات متحده به بهانه مبارزه با مواد مخدر و گسترش دموکراسی به پاناما یورش برد.البته هدف اصلی آنها تسلط بر کانال پاناما بود تا بتوانند سیطره ی خود را بر کوبا نیز افزایش دهند.

پاناما در آتش انتقام آمریکا از ویتنام سوخت!!!

به گزارش سرویس سیاسی هشت دی، مجموعه سیاهه ی جنایات آمریکا از امروز به صورت پیوسته منتشر می شود. هرچند سیاهه ی جنایات آمریکا آنقدر سنگین است که صدها کتاب و مقاله و یادداشت هم توان بازگویی آن را ندارد. اما لا یکلف الله نفسا الا وسعها:

دولت ایالات متحده ی آمریکا که به دنبال انتقام شکست مفتضحانه اش در ویتنام بود جهت بازسازی چهره جهانی خود و همچنین گسترش نفوذش، به پاناما یورش برد.
هرچند رئیس جمهور وقت پاناما مانوئل نوریگا، خود تربیت شده ی آموزشگاه بد نام « مکتب قاره آمریکا » وابسته به سازمان سیا بود و به دستور آمریکا با کارتل های متعدد مواد مخدر ارتباط داشت و جنایت های بسیاری از جمله شکنجه های بی رحمانه مخالفین را در دستور کار خود داشت.
اما زمانی که نوریگا شروع به اندک سرپیچی هایی از دولت آمریکا نمود، دولت ایالات متحده به بهانه مبارزه با مواد مخدر و گسترش دموکراسی به پاناما یورش برد.البته هدف اصلی آنها تسلط بر کانال پاناما بود تا بتوانند سیطره ی خود را بر کوبا نیز افزایش دهند.

the_history_of_usa_military_aggression_and_barbarism_in_panama

نیروهای هوایی آمریکا به مدت دو هفته پاناما را بمباران کردند . این بمباران وحشیانه آنچنان قتل عام عظیمی را در پی داشت که به آن لقب هیروشیمای کوچک داده اند.
سربازان آمریکایی تمام اجساد باقی مانده را یا آتش زدند یا بدون شناسایی در گورهای دسته جمعی دفن کردند از این رو تاکنون آمار دقیق کشته شدگان بمباران پاناما تاکنون مشخص نشده است.

panama_clashes_1989

آمریکایی ها به خبرنگاران اجازه هیچ گونه ثبت تصویر از این جنایات خونین نمی دادند و حتی برای جلوگیری از حضورشان به سمت آنان تیراندازی نیز میکردند.
مارجوا تورس (Maruja Torres) خبرنگار اسپانیایی در خاطرات خود اینچنین می نویسد « سرباز آمریکایی صدا زد عقب بروید!… اما جوانتسکو (Juantxu Rodríguez) به سمت آنها دوید و عکس می گرفت در حالی که ما عقب تر پنهان شده بودیم ، جوانتسکو هرگز برنگشت »

juantxu_rodriguez

اسنادی که توسط کمیسیون حقوق بشر آمریکای مرکزی جمع آوری شده است نشان می دهد سربازان آمریکایی عمدا غیر نظامیان را به آتش می کشیدند.
یک شاهد عینی در این خصوص می گوید که صدای سربازی آمریکایی را از بلندگو شنیدیم که فریاد می زد تنها ده دقیقه برای تخلیه ساختمان هایتان وقت دارید، ما نیز به سرعت پا به فرار گذاشتیم ، اما دهنوز ساختمان کاملا تخلیه نشده بود که شروع به تیر اندازی کردند و تعداد زیادی از انسان های بی دفاع جلوی چشمان ما جان دادند و به آتش کشیده شدند.

madre_panama

سربازان آمریکایی عمدا وسایل نقلیه مردم عادی را مورد هدف قرار می دادند که تنها در یک مورد آن یک اتوبوس حامل ۲۶ مسافر عادی را منفجر کردند.

invasion_panama_1989_1

آمریکایی ها حتی به آمبولانس ها و بیمارستان های صلیب سرخ هم رحم نمی کردند . یکی از کارکنان صلیب سرخ در اظهاراتش به کمیسیون حقوق بشر آمریکای مرکزی گفته بود که سربازان آمریکایی حتی به آمبولانس های ما تیراندازی می کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه