نام سفرهای استانی باید به “پایش و پویش استانی” تغییر یابد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: نام سفرهای ریاست جمهوری باید به “پایش و پویش‌ استانی” تغییر پیدا کند.

نام سفرهای استانی باید به “پایش و پویش استانی” تغییر یابد

به گزارش  ۸دی نیوز، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مرکز امور حقوقی بین‌المللی و معاونت هماهنگی و پیگیری‌های ریاست جمهوری گفت: حرکت رو به رشد، مستلزم قدردانی از گذشته و توقع‌نکردن در حال است.

وی افزود: لازمه رشد پویا و مستمر این است که ما فردایی بهتر از امروز را برای خود خلق کنیم، برگزاری اینگونه مراسم‌ به نوعی تقدیر از گذشته و طراحی دوران جدیدی است.

نهاوندیان با بیان اینکه ما در توسعه کشور، الگوی رشد درون‌زا و برون‌نگر را دنبال می‌کنیم، گفت: پیروی از این الگو به این معنا است که ما باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم و با اتکا به تولید ملی وابستگی بودجه کشور را به نفت کم کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: آسیب‌هایی که در اقتصاد با آن روبرو هستیم، تنها ناشی از تحریم‌های خارجی نیست بلکه کاستی‌هایی که در سیاست تقویت تولید ملی با آنها روبرو شده‌ایم مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: اینکه کشور هنوز به این میزان واردات کالاهای اساسی را صورت می‌دهد ناشی از تحریم‌ها نیست لذا باید لازمه‌های رشد تولید ملی را عوض کرد که مرکز امور حقوق بین‌الملل نقش مهمی را در این راستا ایفا می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور  تصریح کرد: وظیفه مرکز امور حقوقی بین‌المللی این نیست که پرونده گذشته الجزایر را پیگیری کند بلکه وظیفه این مرکز این است که در سطح کلان از حقوق ملت دفاع کرده و در این مسیر از تلاش‌های گذشته کوتاه نیاید.

وی اظهار داشت: ما باید از گذشته عبرت گرفته و راه را برای یک دیپلماسی عمومی باز کنیم و این موضوع را در مناسبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی خود لحاظ کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نقش مهم معاونت هماهنگی و پیگیری‌های ریاست جمهوری ‌تاکید کرد: ما اگر از رشد درون‌زا حرف می‌زنیم یعنی اینکه باید استان‌ها را بشناسیم زیرا استان‌ها با یک یا چند سفر آباد نمی‌شود.

نهاوندیان با بیان اینکه نام سفرهای استانی باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: نام سفرهای استانی را باید به سفرهای “پایش و پویش” تغییر دهیم و براساس یک مطالعه علمی و اقلیمی سفرهای استانی را با رویکرد جدیدی ادامه دهیم.

رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری همچنین خطاب به کارکنان نهاد ریاست جمهوری و با بیان اینکه ما وظایف مهمی را برعهده داریم، اظهار داشت: این مجموعه یک مجموعه واحد است که وظیفه اصلی آن تسهیل خدمتگذاری به منتخب مردم است.

وی تاکید کرد: حرکت‌های خوبی برای اصلاح ساختار سازمانی از گذشته شروع شده و در این دوره نیز باید ادامه پیدا کند که این موضوع مشارکت پویای شما دوستان و عزیزان را می‌طلبد./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه