تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان گیلان نسبت به بی کفایتی مسولان سعودی در مدیریت حج

دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رشت در تجمعی که در واحد پل تالشان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردند ضمن اعلام همدردی با خانواده های داغدار حجاج که در طی مناسک حج دعوت حق را لبیک گفتند ، با سر دادن شعار های: آل سعود خائن ، مرگ بر آل سعود، رژیم پادشاهی عاقبتش سقوط است ، اعلام انزجار خود را نشان دادند.

تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان گیلان نسبت به بی کفایتی مسولان سعودی  در مدیریت حج

به گزارش خبرنگار  هشت دی، دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رشت در تجمعی که در واحد پل تالشان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردند ضمن اعلام همدردی با خانواده  های داغدار حجاج که در طی مناسک حج دعوت حق را لبیک گفتند ، با سر دادن شعار های :
آل سعود خائن ، مرگ بر آل سعود، رژیم پادشاهی عاقبتش سقوط است .
اعتراض خود را نسبت به عدم توانایی و کفایت مسولان سعودی در مدیریت امور حجاج بیت الله الحرام اعلام کردند .
مدیر کل امور فرهنگی _ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگوی ویژه با خبرنگار هشت دی گفت: هدف از این تجمع تسلیت به بازماندگان و اعلام انزجار از سیاست های دوگانه ی عربستان است ، زیرا عربستان ضمن درگیری های سیاسی در منطقه و مشغولیت به تهاجم به یمن از مدیریت حج غافل مانده است .
حجت الاسلام قاسمی افزود : خواسته ی دانشگاهیان این است که رژیم عربستان  سعودی مسولیت این حادثه را بپذیرد و رسما پوزش بخواهد و ضمن پرهیز از فرافکنی مسولیت امور حج را به جامعه اسلامی بسپارد.

IMG_2533
وی در پاسخ به سوال خبرنگار هشت دی در باره تعمدی بودن یا نبودن حادثه منا گفت : به طور خوشبینانه اگر به این حادثه بنگریم این واقعه اسف بار به دلیل سوءمدیریت رژیم سعودی اتفاق افتاده است.
حجت الاسلام قاسمی،  مدیر کل امور فرهنگی _ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ، همچنین در جمع دانشگاهیان حاضر در این تجمع ، حادثه منا را حادثه ای دردناک در تاریخ دانست و تجمع منا را در مقایسه با تجمع ۲۰ میلیونی اربعین سیدالشهدا در کربلا گفت ، تجمع اربعین بزرگتر و با امکانات کمتر برگزار شد اما شاهد آسیب زائران نبوده ایم و این خود دلیل بی کفایتی مسولان سعودی در مدیریت حج است و خواسته ما دانشگاهیان این است که عربستان باید حداقل های مدیریت امور توریستی را فراهم میکرد ، زیرا تجمع حج نوعی از توریست است که از سراسر جهان برای مناسک حج به سرزمین وحی می روند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت : آل سعود باید مدیریت حج را به شورایی منتخب از جامعه اسلامی بسپارد زیرا کفایت مدیریت آن را ندارد و ما دانشگاهیان با قاطعیت پیگیر این خواسته و رهنمود مقام معظم رهبری خواهیم بود.
در قطع نامه پایانی این تجمع نیز ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه خونین منا ، تجمع کنندگان آل سعود را مسول این حادثه دانست و خواستار برخورد قاطع و انقلابی دولتمردان با مسببان این واقعه شدند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه