روز بدون خودرو در لاهیجان برگزار شد+عکس

همایش روز جهانی بدون خودرو صبح امروز برای اولین بار در شهر لاهیجان اجرا شد.

روز بدون خودرو در لاهیجان برگزار شد+عکس

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان،  ۳۱ شهریور هرسال به نام روز بدون خودرو نام گذاری شده که هیئت دوچرخه سواری لاهیجان با استفاده از این فرصت، همایش دوچرخه سواری در سطح شهر را برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه برای اولین بار در استان گیلان برگزار کرد.
حسین مظلومی رئیس اداره محیط زیست لاهیجان که یکی از شرکت کنندگان در این همایش بود، در حاشیه این همایش به خبرنگار «لاهیجان»گفت: منابع آلاینده به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند که سیستم حمل و نقل عمومی یکی از منابع آلاینده متحرک است.
وی با بیان اینکه تبعات آلاینده های ثابت و متحرک بسیار زیاد است که تخریب لایه ازن، باران های اسیدی و تغییراقلیم بخش از آن است افزود: اگر فرهنگ دوچرخه سواری عمومی شود رجوع به سمت وسائط نقلیه کمتر می شود و بخشی از مشکلات محیط زیست با این روش حل می شود.
رئیس اداره محیط زیست لاهیجان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ صرفه جویی در راستای فعالیت های زیست محیطی و کاهش ترافیک، کاهش آلودگی های شنیداری و دیداری و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسائط نقلیه عمومی و حفظ هوای پاک است افزود: امروز روز جهانی بدون خودرو بود که هیئت دوچرخه سواری در کنار محیط زیست لاهیجان برای نهادینه کردن این فرهنگ این همایش را برگزار کرد.

1 2 3 4 6

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه