گنبد آهنین یا آبکش آهنین؟/عبور یکی از دو موشک شلیک شده ی فلسطین از گنبد آهنین اسرائیل

چگونه رژیمی که با صرف هزینه های فراوان، از عهده ی نابودی دو موشک شلیک شده از سوی فلسطینیان برنمی آید و گنبد آهنینش نمیتواند با یک گروه محاصره شده و تحریم شده مقابله کند، چگونه میخواهد با هزاران موشک پرسرعت و قدرتمند سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران رویارویی کند؟

گنبد آهنین یا آبکش آهنین؟/عبور یکی از دو موشک شلیک شده ی فلسطین از گنبد آهنین اسرائیل

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی، رژیم صهیونیستی نوار غزه را با حملات هوایی مورد تهاجم قرار داد. این حملات شب گذشته و با هدف منهدم سازی دو پایگاه نظامی-آموزشی حماس انجام شد.

israeel

صهیونیستها که مدعی هستند این عملیات در جواب دو موشک نیروهای فلسطینی که در جمعه به سمت مناطق اسرائیلی شلیک شده بود، صورت گرفته به این دو پایگاه حمله کردند.همچنین به گزارش پایگاه خبری گاردین؛ «نیروهای مقاومت شهر غزه روز جمعه، دو موشک به سمت اسراییل شلیک کرده بودند که یکی از موشک ها با عبور از سیستم سپر موشکی در یکی از شهرهای جنوبی اسراییل با یک اتوبوس اصابت کرد و دومی توسط سپر موشکی اسراییل منهدم شد».

israeel2

در همین رابطه شبکه تلویزیونی و انگلیسی زبان i24 اسرائیل، در گزارش خود آورده است: «برخی منازل مسکونی اطراف اصابت موشک نیز آسیب جزیی دیده است». این شبکه شبانه روزی اسرائیلی افزود:«طبق گزارشهاظاهرا ساکنین آن منطقه به دلیل انفجار، وحشت زده شده و اعتماد خود را به سپر موشکی ارتش اسرائیل از دست داده اند.»

همچنین پایگاه خبری بولتن ریدر در گزارش خود در باره ی این حادثه به نقل از دفتر امنیت مصر و شاهدان عینی نوشته است: «ارتش مصر آب دریای مدیترانه را توسط پمپ به داخل تونل های زیر زمینی شبه جزیره سینا که پل ارتباطی با نوار غزه است هدایت کرده است».

ارتش اسرائیل که در چند سال اخیر مدعی قدرت اول موشکی در منطقه بوده با راه اندازی سپردفاع موشکی خود معروف به «گنبد آهنین»، سعی داشته با پز غیر قابل نفوذ بودن و اینکه میتواند در عرض چندثانیه کوچکترین شئ پرنده را در آسمان  خود نابودسازد، این مسئله را به رخ دیگر کشورها بکشد و البته با تبلیغات وسیع رسانه های خود در این باره، بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را برای تاسیس چنین فناوری موشکی سرکیسه نموده و پولهای کلانی را به جیب زده است، فارغ از اینکه ناکارامدی این فناوری، چندین بار توسط اصابت موشکهای حزب الله و مقاومت حماس در جنگهای ۳۳روزه و ۲۲ روزه به خاک سرزمینهای اشغالی، به اثبات رسیده و  برای آخرین نمونه هم میتوان به اتفاق روز جمعه اشاره نمود که در آن از دو موشک شلیک شده به سمت اسرائیل، یک موشک از گنبد آهنین عبور نمود، البته در این عملیاتها که از سوی مقاومت فلسطین انجام میگیرد هرگز کشته شدن غاصبین ساکن فلسطین اشغالی و یا ایجاد تلفات جانی، هدف نبوده بلکه ایجاد ناامنی و ترس و دلهره در بین سران این رژیم و بی ثباتی و عیان ساختن ادعای پوچ اسرائیل مبنی بر قدرت سپردفاع موشکی گنبد آهنین و این دست موارد، از انگیزه های اصلی نیروهای مقاومت فلسطین و حماس بوده است که البته هدفی استراتژیک و مهم محسوب میشود. مسئله ای که مدتی است باعث مهاجرت معکوس ساکنین مناطق اشغالی به کشورهای دیگر شده است.

 چگونه رژیمی که با صرف هزینه های فراوان، از عهده ی نابودی دو موشک شلیک شده از سوی فلسطینیان برنمی آید و گنبد آهنینش نمیتواند با یک گروه محاصره شده و تحریم شده، مقابله کند، میخواهد با هزاران موشک پرسرعت و قدرتمند سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران رویارویی کند؟ سپاه قوی و ارتش آماده ای که منتظر اشاره فرماندهی کل قوا هستند و برای نابودی و محو این غده سرطانی از قلب سرزمینهای اسلامی، لحظه شماری میکنند.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه