آب گرفتگی و ترافیک، قصه پر غصه شهروندان رشت/ آیا امسال هم مثل سال گذشته خواهد بود؟/ تصاویر

هرساله با شروع سال تحصیلی و رفت و آمدهای سرویس مدارس و رونق بازار و خریدهای فصلی دانش آموزی و مدرسه ای، خیابانهای شهر رشت مملو از خودرو و ترافیکهای خسته کننده و سرسام آور میشود.

آب گرفتگی و ترافیک، قصه پر غصه شهروندان رشت/ آیا امسال هم مثل سال گذشته خواهد بود؟/ تصاویر

به گزارش ۸دی، هرساله با شروع سال تحصیلی و رفت و آمدهای سرویس مدارس و رونق بازار و خریدهای فصلی دانش آموزی و مدرسه ای، خیابانهای شهر رشت مملو از خودرو و ترافیکهای خسته کننده و سرسام آور میشود. بر حجم این معضل به لطف بارندگی های پاییزی شهر رشت، افزوده شده و هرج و مرج و شلوغی در خیابانهای شهرمان موج میزند، و در این میان گویی کسی نیست که جوابگوی این معضل تکراری برای شهروندان رشتی باشد.

اگر به دیگر مراکز استانهای کشور سفر کرده باشید به خوبی متوجه خواهید شد که معمولا در قسمت خیابانهای منتهی به مبادی مرکز شهر و حاشیه آن، برای جلوگیری از ترافیک خودروها، از روشهای مختلفی استفاده شده است.

از مهمترین این روشها، عقب نشینی مغازه ها و مکانهای تجاری و مسکونی برای وسعت بخشیدن به خیابانها و راحتتر شدن عبور و مرور خودرو ها میباشد که البته در شهرخودمان از اجرای اینگونه طرحها کمتر به چشم میخورد. علی رغم بافت فرسوده بسیاری از ساختمانهای مرکزی شهر رشت و تنگ و باریک بودن بسیاری از خیابانها، تخریب بخش زیادی از این مکانها ضروری می نماید. اما فعلا عملیاتی نمودن اینگونه طرحهای مهم و کارآمد در خیابانهای شهر به بهانه نبود اعتبار و بودجه، بعید به نظر میرسد ولی دوستان شورای شهر میتوانند برای حل این مشکل از شیوه های دیگری نیز استفاده کنند. روشهایی مانند اجرای طرح زوج و فرد،یک طرفه نمودن خیابانها و اعمال عبور ممنوع در برخی از ساعات در خیابانهای مرکزی شهر و خیابان شهرداری رشت است که نیازی به بودجه فراوان مالی چندانی هم ندارد.

از نظر بسیاری از مردم نهاد شهرداری یکی از ادارات پردرآمد در کشور میباشد که سالانه از راه صدور مجوزهای ساختمانهای مسکونی و تجاری و جریمه های ساخت وساز و دریافت کرایه مغازه ها و مراکز فروش که به افراد اجاره میدهد، منابع مالی فراوانی را به جیب این دستگاه سرازیر میکند. اما از لحاظ عملکرد و نتیجه و خروجی این درآمدها، کارنامه ی روشن و قابل قبولی را حداقل در مورد حل مشکل ترافیک شهر و بسترسازی برای ایجاد نظم در شرایط حساس مانند ایام بازگشایی مدارس، یا بارندگی و گرفتگی کوچه ها و خیابانها، مشاهده نمیکنیم.

البته بعید به نظر میرسد که با وضعیت بغرنج این روزهای شهرداری و شورای شهر رشت که یکی درمیان جلسات شورا به دلیل عدم حضور کامل اعضا لغو میشود یا برخی اعضای آن استعفا میدهند و یا خارج از جلسات شورا به شب نشینی میروند و یادر جلسات خصوصی و عمومی به یکدیگر نیش و کنایه های تند میزنند، فرصت رسیدگی به این قبیل مشکلات باشد.

http://www.8deynews.com/wp-content/uploads/2013/11/IMG_4438.jpg

baran (20) baran (12) baran (11) baran (9) baran (8) baran (3) baran (10)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
زینب
امیدوارم شورای شهر از مسایل حاشیه ای دست برداره و کمی به فکر مشکلات شهر و شهروندان باشه. آخه تا کی...
در حاشیه