نقدی بر سخنان دیروز معاون پارلمانی رئیس جمهور در رشت

چنانچه کشوری بخواهد دشمن یا دشمنان خود را منزوی نماید باید استراتژی مقتدرانه و مشخصی را برگزیند که منجر به انزوای کشور متخاصم شود ،در مورد ایران اینگونه صدق میکند که …

نقدی بر سخنان دیروز معاون پارلمانی رئیس جمهور در رشت

به گزارش ۸دی نیوز ،معاون پارلمانی رئیس جمهوری ظهر جمعه در مراسمی در رشت گفت :«حرکت توسعه در استان گیلان شتابان است و با اینکه از فاصله سفر استانی هیات دولت به گیلان مدت کمی می گذرد، شاهد تحول اساسی در این استان هستیم»!

ایشان همچنین در سخنانی قابل تامل گفت :«دیپلماسی دولت یازدهم، اسرائیل را منزوی کرده است »!

مجیدانصاری معاون رئیس جمهور در ادامه بیان داشت :«سیاستهای دولت در حوزه اقتصادی  کاری است کارستان و افزود :برخی از دستاوردهای دولت در حد معجزه است »!

سخنان معاون رئیس جمهور در مورد تحول اساسی در استان گیلان در حالیست که طبق آخرین آمار در ماه گذشته، از لحاظ نرخ بیکاری ،ازبین ۳۱ استان کشور ،استان گیلان نرخ بیکاری بالاتر از ۴۰ درصد و رتبه ی هشداردهنده ی ششم را در کشور دارد!

همچنین بسیاری از طرح های عمرانی دولت به دلیل رکود و افزایش نقدینگی در اقتصاد کلان کشور و به طبع آن درگیلان نیمه کاره مانده که نمونه بارز آن پروژه عظیم مسکن مهر رشت میباشد. حال معجزه ی دولت در چه زمینه ای و در کجا و کی رخ داده ،فعلا که آثار و نتیجه ای از آن معجزه مشاهده نمیشود.!

اما در خصوص دیگر بیانات قابل تامل جناب مجید انصاری مانند منزوی شدن اسرائیل به دلیل اتخاذ دیپلماسی دولت یازدهم باید موارد و اشاراتی را ذکر نمود:

مطمئنا چنانچه کشوری بخواهد دشمن یا دشمنان خود را منزوی نماید باید استراتژی مقتدرانه و مشخصی برگزیند که منجر به انزوای کشور متخاصم شود ،در مورد ایران اینگونه صدق میکند که مثلا با تقویت و حمایت از گروههاو کشورهای جبهه مقاومت علیه اسرائیل،و یا ایجاد جو روانی و افشاگری در مورد جنایات این رژیم از طریق سخنرانی های دولتمردان در تریبونهای عمومی خود علیه سیاستهای اسرائیل، به انزواطلبی این رژیم سرعت بخشند.

حال باید مقایسه نمود که دولت مدعی منزوی نمودن اسرائیل تا چه حد از چنین راهبردهایی علیه اسرائیل استفاده نموده است !

جا دارد در اینجا به سفر جاسوسان صهیونیست و اسرائیلی که درپوشش سرمایه گزار ،تاجر و بازرگان و با اینگونه القاب به کشورمان سفر میکنند اشاره نمود که ظاهرا یکی از مصادیق مهم منزوی شدن اسرائیل محسوب میشود!! ویا به شرطی که معاون صدراعظم آلمان در سفر به تهران برای دولتمردان غیور کشورمان مبنی بر اینکه اگر ایران خواهان رابطه با اروپا است باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد، اشاره نمود!!

سوالی که باید از معاون محترم پارلمانی رئیس جمهور پرسید این است که چرا دول غربی تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، چنین شرط و شروطی در خصوص ایجاد روابط دو جانبه با اروپا ،برایمان نمیگذاشتند؟

آیا احیانا ضعف و سستی از طرف دستگاه دیپلماسی دولت ما دیده شده که اینگونه متوهم شده اند و برایمان ناز و کرشمه میکنند و شرط و شروط میگذارند؟

و در آخرین نمونه از شواهد هنر به انزوا کشاندن اسرائیل از سوی دولت تدبیر باید به مصاحبه چند روز پیش وزیر خارجه انگلیس اشاره نمود که در گفتگو با شبکه بی بی سی با ادعای اینکه موضع ایران نسبت به اسرائیل تغییر کرده است، گفته بود: «ایران را براساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم. آنچه در مورد ایران اهمیت دارد رفتار ایران در قبال بازیگران منطقه چه اسرائیل و چه دیگر کشورهاست که معلوم می‌شود ایران دیگر تهدیدی برای آنها نیست.»!!

در پایان باید پرسید که این چگونه منزوی نمودن است که «پائول هرشسون» سخنگوی وزارت امورخارجه رژیم اسرائیل در دی ماه پارسال، از آرزوی بازگشایی سفارت اسرائیل در ایران صحبت نموده بود؟!!

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه