اظهارات رئیس جمهور درمورد شورای نگهبان ایجاد فضایی برای فلج کردن این شوراست

حسن کربلایی گفت: ایشان درواقع با این اظهارات فضایی را درمقابله با شورای نگهبان وبه نفع طرفداران فتنه، دوستان دولت ومعاندانی که درصحنه های گوناگون علیه نظام اسلامی فتنه گری کردند، و رد صلاحیت شدند، ایجاد کردند.

اظهارات رئیس جمهور درمورد شورای نگهبان ایجاد فضایی برای فلج کردن این شوراست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پرنیان گیل، حسن کربلایی با بیان اینکه اظهارات اخیر رئیس جمهور درمورد شورای نگهبان ایجاد فضایی برای فلج کردن شورای نگهبان است، اظهارکرد: ایشان درواقع با این اظهارات فضایی را درمقابله با شورای نگهبان وبه نفع طرفداران فتنه، دوستان دولت ومعاندانی که درصحنه های گوناگون علیه نظام اسلامی فتنه گری کردند، و رد صلاحیت شدند، ایجاد کردند.
وی عنوان کرد: این اظهارات از آقای روحانی که خود را حقوق دان می دانند، بعید و عجیب است و خلاف همدلی و همزبانی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهورگفته اند، نظارت حق شورای نگهبان و اجرا حق هیئت اجرایی است، افزود: این حرف صحیح است اما باید ببینیم که منظور ازنظارت چیست؟

کربلایی با تاکید براینکه تفسیرقانون اساسی برعهده شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان قبلا درمورد قانون نظارت بر انتخابات، نظر خود را اعلام ونظارت شورای نگهبان بر انتخابات را نظارت همه جانبه و استصوابی دانسته است.

وی با بیان اینکه نظارت استصوابی به معنای جلوگیری ازتخلف درهرمرحله ازانتخابات است، تصریح کرد: درهرمرحله ازانتخابات اگرمسئولان اجرایی انتخابات خلافی کرده اند، شورای نگهبان باید جلوی آن را بگیرد و شورای نگهبان می تواند صلاحیت کاندیداها را بررسی کند و احراز صلاحیت آنان برعهده این شوراست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: این شورای نگهبان بود که صلاحیت آقای روحانی برای کاندیدشدن را تائید کرد وافراد دیگری را که رقبای ایشان بودند، رد صلاحیت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه