فرزندان سه حق مهم بر گردن پدران و مادران دارند و آن انتخاب نام نیکو برای آنان، تربیت خوب و یاد دادن قرآن می باشد

حجت الاسلام دکتر سید محمد حسین طباطبایی( علم الهدی)، در آیین اهدای گواهینامه به قرآن آموزان این موسسه در شهرستان آستارا در سالن همایش حضرت نبی اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آیات قرآن و روایات مختلف بر تربیت دینی فرزندان از همان سنین پایین تاکید شده است.

فرزندان سه حق مهم بر گردن پدران و مادران دارند و آن انتخاب نام نیکو برای آنان، تربیت خوب و یاد دادن قرآن می باشد

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام دکتر سید محمد حسین طباطبایی( علم الهدی)، عصر شنبه در آیین اهدای گواهینامه به قرآن آموزان این موسسه در شهرستان آستارا در سالن همایش حضرت نبی اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آیات قرآن و روایات مختلف بر تربیت دینی فرزندان از همان سنین پایین تاکید شده است.
وی افزود: آشنا کردن فرزندان از سنین خردسالی با قرآن و سایر آموزه های دینی باعث ماندگاری این معارف در ذهن و جان آنها می شود.

81720728-70096755
وی اظهار کرد: فرزندان سه حق مهم بر گردن پدران و مادران دارند و آن انتخاب نام نیکو برای آنان، تربیت خوب و یاد دادن قرآن می باشد.
قائم مقام موسسه جامعه القرآن الکریم در ادامه گفت: والدین علاوه بر اینکه فرزندان خردسال خود را برای آموزش به موسسات قرآنی می فرستند می توانند در محیط صمیمی و گرم خانواده نیز با اعمال برنامه ریزی مناسب آنها را به سمت و سوی قرآن و احکام اسلامی بکشند.
حجت الاسلام طباطبایی تمسک به قرآن و عمل به دستورات این کتاب آسمانی را موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت عنوان کرد و ادامه داد: باید با استفاده از ادبیات خاص کودکان با آنها صحبت کرد که در این مسیر بهره گیری از ابزار تشویق می تواند راهگشا باشد.
امام جمعه بندر آستارا نیز در این آیین با بیان اینکه موسسه جامعه القرآن الکریم شعبه آستارا با وجود امکانات کم در تربیت فرزندان این منطقه خوب عمل کرده گفت: اکثر برگزیدگان در مسابقات قرآنی در سطوح ملی از قرآن آموزان این موسسه هستند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه موسسه جامعه القرآن الکریم شعبه بندر آستارا نیاز به مساعدت مالی خیران دارد، افزود: این موسسه سالیان سال است که از نداشتن ساختمانی مستقل رنج می برد.
وی پیاده کردن دستورات خداوند در زندگی را موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت عنوان کرد.
اجرای سرود، خطابه خوانی توسط یکی از دختران خردسال موسسه و اعطای گواهینامه به قرآن آموزان موسسه جامعه القرآن الکریم از جمله بخش های این آیین بود./ ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه