فرانسه سفر به رشت را برای شهروندانش آزاد کرد!

سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران نیز باعث شده هشدارهای قبلی دولت این کشور به اتباع خود برای پرهیز از سفر به ایران، اصلاح شود. در بیانیه اخیر فرانسه گردشگری و فعالیت حرفه‌ای و سفر به رشت از لیست هشدار خارج شده است.

فرانسه سفر به رشت را برای شهروندانش آزاد کرد!

به گزارش ۸دی نیوز، وزارت خارجه فرانسه از سال ۲۰۰۶ پس از کاهش روابط اقتصادی دولت‌اش با ایران، نام ایران را در فهرست کشورهای ناامن قرار داد و به اتباع‌اش “پرهیز” از سفر غیرضروری به ایران را توصیه کرده بود.

آژانس‌های ایرانی که هم اکنون در بازار فرانسه فعالیت دارند، می‌گویند؛ اوضاع پس از توافقات هسته‌ای تغییر کرده است. هر چند موج ابراز علاقه برای سفر به ایران از مدت‌ها پیش آغاز شده، ولی با توافقات ایران و ۱ + ۵ اوج گرفته است. سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران نیز باعث شده هشدارهای قبلی دولت این کشور به اتباع خود برای پرهیز از سفر به ایران، اصلاح شود.

در همین راستا وزارت خارجه فرانسه که قبلا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده بود، سفر به ایران را توصیه نمی‌کرد، اکنون با اصلاح متن قبلی و واژه‌ی “déconseillé”، نوشته است که گردشگری و فعالیت حرفه‌ای و سفر به «رشت» و بخش‌هایی از ایران از جمله اردبیل، شیراز، اصفهان، یزد، کاشان، همدان، تبریز، گرگان، تهران، کرج و مشهد و همچنین در جزایر گردشگری کیش و قشم و سایت باستان‌شناسی شوش در استان خوزستان ممکن است.

تغییر مواضع دولت فرانسه در برقرار رابطه با ایران بویژه در حوزه تجارت و گردشگری در زمان سفر لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز به طور رسمی اعلام شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
sajad
این عکس شهرداریو من گرفتم و تو یه سایت عکاسی گذاشتم با بر داشتن این عکس و گذاشتنش تو این خبر.همه واسه خودشون تو بنر ها تابلوها استفاده میکنن.کاش کپی رایت اینجا رعایت می شد
در حاشیه