بررسی «بیانیه مشترک» هسته ای از دیدگاه نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی

در بررسی متن جمع بندی توافق هسته ای در مذاکرات ایران و ۱+۵، نظر نمایندگان گیلانی خانه ملت در نوع خود حایز اهمیت است.

بررسی «بیانیه مشترک» هسته ای از دیدگاه نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی

به گزارش ۸دی نیوز، بعد از جمع بندی متن توافق هسته ای در مذاکرات ایران و ۱+۵، گمانه زنی ها در روند اجرای این توافق در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی صورت گرفت. در این بین نظر نمایندگان گیلانی خانه ملت در نوع خود حایز اهمیت است.

محتوای توافقنامه با خطوط قرمز مقام معظم رهبری تطبیق داده می شود

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به بررسی متن توافق هسته ای در خانه ملت، اظهار کرد: تیم دیپلماسی ایران با تلاش های چندین ماهه خود راهی که دولت های قبل رفته بودند را به مقصد رساند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در سیاست های خارجی خود به خصوص در حوزه سیاست تا حدودی بر خط کشی های مقام معظم رهبری حرکت کرد ولی در مورد توافق نامه نگارش شده و مورد تائید سازمان ملل قرار گرفته نمی توان کلی اظهار نظر کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه محتوای توافقنامه به دقت با بیانات و ابعاد مختلف خطوط قرمز طراحی شده از سوی مقام معظم رهبری باید تطبیق داده شود، اضافه کرد: جزئیات متن توافق تکثیر و در اختیار نمایندگان خانه ملت گذاشته شده است تا با دقت بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

نقض توافقنامه هسته ای ۱+۵ توسط کنگره به ضرر دولت مردان امریکایی است

صفر نعیمی رز نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد سنگ اندازی های کنگره آمریکا در مورد توافقنامه هسته ای مذاکرات ۱+۵، اظهار کرد: اعضای کنگره امریکا از روز اول مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و آن را مانعی بزرگ در مسیر تحقق اهداف شوم خود در منطقه خاورمیانه می دیدند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: رای بیش از ۱۲۸ نماینده کنگره مبنی بر رد توافقنامه با ایران در مذاکرات هسته ای فضای توافقنامه را به نقض قرار داد از سوی دولت مردان آمریکایی آلوده ساخته است، چیزی که به کام خود آمریکایی ها تلخ خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه نقض قرار داد از سوی آمریکایی ها اعتبار این کشور را در برابر چشمان متحدانش به خطر می اندازد، اضافه کرد: در این جریان چهره زشت ناقض پیمان استکبار جهانی در جریان توافق هسته ای مذاکرات ۱+۵ برای دنیا مشخص خواهد شد.

نعیمی رز با اشاره به اینکه ایران در صورت نقض قرارداد توافقنامه هسته ای از سوی آمریکایی ها باز هم پیروز است، ابراز کرد: در این صورت دنیا با شخصیت تعامل و گفتگوی ایران در این جریان آشنا شده است و حرف ایران اسلامی مبنی براینکه آمریکایی ها غیر قابل اعتماداند، بر کرسی جهانیان خواهد نشست.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی نیاز به ارتباط با آمریکا ندارد در تشریح مشکلات داخلی این کشور، اظهار کرد: بین دولت و کنگره آمریکا نزاع و درگیری وجود دارد و موجی از مشکلات در این کشور دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشوری که این حجم کمبود و مشکل د ارد، چطور می تواند به رفع مشکلات ایران اسلامی کمک کند.

توافقنامه ۱+۵ گشایش ارزی و معاملاتی برای ایران به همراه دارد

ناصر عاشوری قلعه رودخانی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به تاثیرات توافقنامه مذاکرات هسته ای، اظهار کرد: نگارش بیانیه توافق هسته ای ایران با قدرت های جهان در وین بعد از گذشت نزدیک به دو دهه در بدنه جامعه امیدواری ایجاد کرده است و نشاطی به دولت تدبیر و امید داده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از زمان آغاز مذاکره با این دولت ها در موضوع مذاکرات هسته ای با رهنمودهای ارزشمند خود و خطاب قرار دادن تیم دیپلماسی ایرانی به عنوان فرزندان ملت ایران از این جریان حمایت کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید تا زمان اجرایی شدن اصول توافقنامه منتظر ماند، گفت: این توافق در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت ملی ایران و کنگره آمریکا از قابلیت اجرایی شدن برخوردار است و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف خواهد کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه توافقنامه ۱+۵ گشایش ارزی و معاملات برای ایران به همراه دارد، ابراز کرد: تحول در بازار ارز کشور در چند ماه آینده تاثیرات خود را شفاف نشان خواهد داد.

عاشوری با تأکید بر اینکه پول های بلوکه شده ایران در بدنه تحریم های غیر جوانمردانه استکبار جهانی به بازار کسب و کار رونق می دهد، اظهار کرد: از این رو برخی قفل ها تحریم اقتصادی ایران در سازمان ملل را باز خواهد کرد و ایران وارد تعامل با دهکده جهانی می شود.

بررسی متن توافق هسته ای روند خوبی در خانه ملت دارد

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به روند توافقنامه هسته ای، اظهار کرد: بررسی متن توافق هسته ای روند خوبی در خانه ملت دارد و دنبال عملیاتی شدن توافقی هستیم که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ به نگارش و تصویب رسیده است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: فضای همدلی و آرامش در مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی توافقنامه مذاکرات با نکته سنجی های دقیق نمایندگان مردم در خانه ملت حکمفرما است و با صبر و حوصله این کار در حال اجراست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه ایران بر امضاء خود پای بیانیه مذاکرات ۱+۵ پایبند است، اضافه کرد: امیدواریم با توجه به دغدغه های به حق مقام معظم رهبری پیرامون این مضووع که طرف مقابل در مذاکرات هسته ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان داده که غیر قابل اعتماد است، این بار به تعهدات خود پایبند باشد.

قربانی با اشاره به اینکه بمب هسته ای از خطوط قرمز نظام جمهوری است، ایران اسلامی را کشوری منتقد در بحث سلاح های کشتار جمعی معرفی کرد و افزود: عزت و سربلندی ایران اسلامی را در تمامی عرصه ها مانند مذاکرات هسته ای حفظ خواهیم کرد و این توان و استقلال را باید حفظ کرد.

وی در خاتمه پیرامون توافقنامه محرمانه بین ایران و آژانس انرژی اتمی، اظهار کرد: مگر این توافق از ساختاری محرمانه برخوردار نیست پس باید محرمانه بماند و نباید در مسیر افشای اسناد محرمانه کشور حرکت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه