این شهید گیلانی مظلوم را بشناسید!

بازگشت شهید “عضدی” به کشور با سفارش آیت الله بهشتی

شهید عضدی از چهره های تحصیل کرده علمی و همچنین معتقد از لحاظ دینی و ایمانی می باشند که متاسفانه بعد از گذشت ۳۴ سال از شهادتش حتی در استان خودش هم آن طوری که شایسته اش بود حق او را اداء نکردند، در استان خود هم مظلوم بود بسیاری از هم استانی هایش هم او را به درستی نمی شناسند.

به گزارش ۸دی، شهید عضدی فردی تحصیل کرده،با مدارج علمی بالا و در زمانی حساس به سفارش شهید آیت الله بهشتی از آمریکا به کشورش بازگشت و در استان خود وظیفه ای سنگین را به عنوان مسئولیت حزب جمهوری اسلامی در استان گیلان را بر عهده گرفت.

می توان گفت در سخت ترین زمان با وجود گروهک های معاند و حضور منافقین بارها نیز به ترور تهدید شده بودند.ایشان در اولین دوره مجلس خبرگان قانون اساسی نیز حضور داشتند و به عنوان هیأت رییسه مجلس،شهید دکتر حسن عضدی فردی تاثیر گذار بودند و مورد توجه و علاقه بسیار آیت الله شهید دکتر بهشتی و از جمله یاران نزدیک ایشان که در روز حادثه نیز قرار بود بعد از شهید بزرگوار آیت الله بهشتی سخنرانی داشته باشند که با انفجار به شهادت رسیدند.

شهید دکتر عضدی در زمان شهادت هم مظلوم واقع شدند، پیکر پاک ایشان را به اشتباه به نام فرد دیگری به خاک سپردند که بعد از تحقیقات و گذشت چندین روز و با اجازه حضرت امام خمینی (ره) نبش قبر کردند و ایشان شناسایی شدند.

شهید عضدی از چهره های تحصیل کرده علمی و همچنین معتقد از لحاظ دینی و ایمانی می باشند که متاسفانه بعد از گذشت ۳۴ سال از شهادتش حتی در استان خودش هم آن طوری که شایسته اش بود حق او را اداء نکردند، در استان خود هم مظلوم بود بسیاری از هم استانی هایش هم او را به درستی نمی شناسند و نمی دانند او که بود و چه زحماتی برای استان کشید و نماینده اولین دوره مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

اگر نبود نام ایشان بر ورزشگاهی در استان شاید نام عضدی هم بر گوش همشهری هایش آشنا نبود، این مظلومیت مردی بزرگ و چهره ای ماندگار از آن روزگار سخت و حساس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه