حال زار اسفناک مسافربران ایستگاه فومن به ماسوله

صدای رانندگان تاکسی زحمتکش ایستگاه فومن به ماسوله که با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، در میان هیاهوی شهر کمتر شنیده می‌شود.

حال زار اسفناک مسافربران ایستگاه فومن به ماسوله

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، صدای رانندگان تاکسی زحمتکش ایستگاه فومن به ماسوله که با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، در میان هیاهوی شهر کمتر شنیده می‌شود.

به گزارش بهجت نیوز ؛ مظلومیت این قشر خاص فقط مربوط به شهرستان ما نمیباشد ، همین چند وقت قبل بود که آقای محمود سریع‌القلم مشاور رئیس جمهور محترم در صحبت هایی عجیب گفت : یک فرد لبو فروش یا راننده تاکسی قدرت تحلیل مسائل روز در کشورش ندارد!

شاید حق با مشاور آقای روحانی باشد ، با این همه مشکلاتی که برای رانندگان تاکسی وجود دارد باید هم این افراد درگیر مسائل روز کشور نباشند. حق با اقای سریع القلم است ، وقتی تصمیم گرفته میشود که یک شبِ سهمیه بنزین تاکسی ها قطع شود طبیعتا انتظاری هم نمی‌رود که رانندگان تاکسی نای اظهار نظر در خصوص مسائل روز کشور را داشته باشند.

پای درد و دل یک راننده تاکسی

عصر یک روز گرم تابستان که عازم یک سفر چند ساعته کوتاه به ماسوله بودیم در ایستگاه فومن به ماسوله سوار یک پیکان قدیمی زرد رنگ شدیم.

صحبت اصلی مان با این راننده تاکسی زمانی آغاز شد که وی قصد داشت تا در جایگاه پمپ‌بنزین ماکلوان برای ماشینش سوخت گیری کند.

این راننده تاکسی که حاضر به معرفی خود نشد گفت : متاسفانه مردم فقط تاکسی ها را می بینند و اگر از مشکلات زندگی رانندگان تاکسی اطلاع داشتند نسبت به کار ما منصفانه تر قضاوت می کردند.

وی که مشکلات ریز و درشت زندگی اش را برای ما ردیف کرده بود گفت : از هیچ نهادی مورد حمایت قرار نمی گیریم ، هر چند که وعده های زیادی تا کنون شنیده ایم.

وی مهم ترین دغدغه های این روزهایش را سهمیه بنزینی که قطع شده است عنوان کرد و افزود : متاسفانه شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و مشاهده کردیم که سهمیه های بنزین تاکسی ها نیز قطع شده است.

وی ادامه داد : این سورپرایز عجیب در این شرایط سخت و نابسامانی که در وضعیت تاکسی‌رانی شهر وجود دارد واقعا خلاقانه بود!

این راننده با اشاره به فعالیت مسافربرهای غیرمجاز گفت: خودروهای شخصی براحتی در ایستگاهها اقدام به جابجایی مسافر می کنند و جلوی کارهای غیرقانونی آنان گرفته نمی شود.

وی در خصوص وضعیت ایستگاه مسیر توریستی فومن به ماسوله گفت : متاسفانه سیستم گرما و سرما نداریم و توالت عمومی این ایستگاه بسیار کثیف است و همیشه بوی بدی در محوطه ایجاد میکند.

او مشکلات عنوان شده را متوجه شهرداری فومن دانست و تاکید کرد : معلوم نیست آقایان به چه کاری در شهر مشغول هستند که تا این حد این ایستگاه تاکسی نابسامان است.

این راننده تاکسی گفت : تمامی اصناف از حداقل رفاه نسبی که سازمان مربوطه برای آنها فراهم کرده برخوردار هستند اما هیچ گونه امکانات رفاهی نظیر بیمه ،فروشگاه تعاونی مصرف ، مسکن و حتی خدمات لازم برای رفاه خانواده های رانندگان تاکسی دیده نشده است تا سبب انگیزه لازم برای ما شود وبا دلگرمی بیشتری به کار بپردازیم .

وی در پایان با بیان اینکه رانندگان تاکسی مسئول جان مردم هستند، اظهار داشت: فعالان این حرفه باید آرامش فکری داشته باشند و نیاز است تا مسئولان برای تامین هزنیه های حمل و نقل عمومی تلاش داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه