بدون وضو دست به نقاشی نمی بردم+عکس

مریم ابوالقاسمی،متولد ۱۳۶۴ در لاهیجان،ساکن استان مازندران و دارای یک فرزند دختر است. وی دانشجوی کاردانی گرافیک در استان مازنداران بوده و سالهاست که مشغول نقاشی و آموزش این هنر است،مهم ترین اثر وی را می توان طرح ضریح ائمه بقیع دانست که داستان عجیبی دارد .مصاحبه ای با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید…

بدون وضو دست به نقاشی نمی بردم+عکس

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از «لاهیجان» ، ابوالقاسمی خود را این گونه معرفی می کند: همیشه عاشق نقاشی بودم و‌از دیدن آثار هنرمندان لذت می بردم اما هیچوقت به طور جدی وارد عرصه هنر نشدم.

پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۸۲ و ماندن پشت کنکور بصورت اتفاقی و برای ذوق خودم به کلاس نقاشی رفتم و پس از پس از ورود به عرصه هنر جذب این رشته شدم. احساس می کردم ، دنیایی که همیشه دنبالش بودم ‌همین جاست و انگار نیمه گمشده خود را پیدا کرده بودم.خانواده م،بخصوص پدرم همیشه حامی و مشوق من بود.

وی درباره یک از کارهای خود که مورد تحسین اساتید برجسته کشوری قرار گرفت گفت: در جشنواره روز زن در سال ۹۲که در سالن سوره حوزه هنری ساری برگزار شد هنرمندبرگزیده شناخته شدم.

نقاشی-مریم-ابوالقاسمی (۵)

ابوالقاسمی با بیان اینکه نقاشی خروس که با ۵ رنگ مدادرنگی کشیدم،نظر بسیاری از هنرمندان و اساتید برجسته کشور را به خودش جلب کرد چرا که اساتید بر این موضوع تاکید داشتند که در این نقاشی بالغ بر هفتصد رنگ استفاده شده است. این نقاشی تقدیم موزه آستان قدس رضوی شد.

مریم ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به نقاشی ضریح مطهر ائمه بقیع با بیان اینکه برای کشیدن این طرح ماه ها ذهنم درگیر رنگ ضریح بود به طوری که نمی توانستم هیچگونه رنگ دلخواهم را بسازم گفت: در عالم رؤیا امیراالمومنین امام علی (ع)را می بینم که ایشان با چهره ای خندان مرا تحسین می کردند و ترکیب رنگ های ضریح را به من آموزش دادند.

وی افزود: بعد از این اتفاق، بدون وضو دست به نقاشی ضریح بقیع نمی بردم و همیشه در حین نقاشی ذکر می گفتم و پس از پایان کار همسرم بدون ذکر صلوات اجازه دیدن تابلو را به کسی نمی داد.

نقاشی-مریم-ابوالقاسمی (۳)

وی افزود: همسرم بسیار درامر آموزش به من کمک کرده و من همیشه مدیون زحمات ایشان هستم.

نقاشی-مریم-ابوالقاسمی (۴)
ابوالقاسمی با بیان اینکه شده روزهایی که پانزده ساعت هم نقاشی کشیدم با بیان اینکه هنرجویانم از شیوه تدریسم بسیار لذت می برند گفت:امیدوارم بتوانم با هنرم به مردم کشورم خدمت کنم و ان شاءالله شاهد روزی باشیم که حمایت واقعی از قشر هنرمندان نادیده گرفته نشود.

نقاشی-مریم-ابوالقاسمی (۶)

وی با بیان اینکه هنرمندان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و روحیه بسیار حساس و شکننده ای دارند گفت: چقد خوب بود صدای قشر هنرمندبه گوش هموطنان مان می رسید.

نقاشی-مریم-ابوالقاسمی (۱)

مریم ابوالقاسمی با بیان اینکه امیدوارم روزی به هنرمندان به عنوان سرمایه های کشور نگریسته شود افزود:چرا در منزل هر ایرانی یک اثر هنری ایرانی ، چه خط یا نقاشی و آثار دیگر هنری موجود نیست. هنرمندان برای ارتقاء فرهنگ و هنر کشور تلاش می کنند،پس جا دارد مردم هم هنر هنرمندان را نادیده نگیرند.

نقاشی-مریم-ابوالقاسمی (۲)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه