۵۳ درصد از اراضی کشاورزی گیلان نشاءکاری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:۵۳ درصد از اراضی کشاورزی گیلان نشاء‌کاری شد.

۵۳ درصد از اراضی کشاورزی گیلان نشاءکاری شد

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، حبیب جهانساز با اشاره به آخرین وضعیت نشاء برنج در کشور، اظهار داشت: ۵۳ درصد نشاء برنج در اراضی کشاورزی گیلان انجام شد که معادل ۱۲۲ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، افزود: احداث خزانه برنج و شخم نخست ۱۰۰ درصد در استان انجام شد و ۳۰ تا ۴۰ درصد آب تخت اراضی کشاورزی نیز انجام شده که برای کشت برنج آماده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال ۱۵۰ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان استان توزیع شده است، گفت: براساس آخرین آمار تا بیش از ۶۲هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شد و ۱۷ هزار تن نیز موجودی انبار است.

جهانساز از کشاورزان خواست سرعت نشاء را افزایش دهند و تصریح کرد: با توجه به شرایط رهاسازی آب در مرحله دوم کشاورزان باید نسبت به تامین آب مزارع خود اقدام کنند و به نظر می‌رسد تا دهه اول خرداد نشاء برنج به اتمام برسد.

وی مدیریت مصرف در منابع آبی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی مسئولان امسال بتوانیم سال زراعی خوبی را با مشارکت کشاورزان داشته باشیم.

آفت ملخ مراکشی در زمین‌های زراعی رودبار مهار شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان درباه مبارزه با ملخ مراکشی در رودبار ، اظهار داشت: آفت ملخ مراکشی در باغ‌های زیتون رودبار مهار شد.

جهانساز گفت: تاکنون عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در حدود ۴۸۰ هکتار از زمین‌های زراعی رودبار انجام شد، هفت گروه در قالب ۱۲ نفر کار پایش ملخ مراکشی را انجام می‌دهند.

وی افزود: عملیات مبارزه با این آفت به‌طور عمده در کانون‌ها انجام می‌شود و هدف جلوگیری از تخم‌ریزی این آفت است تا در سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه