دیپلماسی مردم صومعه‌سرا مانع حمله مغول به این دیار شد!

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در حمله مغول با ارتباطات دیپلماسی و توانمندی سیاسی مانع حمله فیزیکی مغول به این دیار شد.

دیپلماسی مردم صومعه‌سرا مانع حمله مغول به این دیار شد!

به گزارش هشت دی نیوز، حمیدرضا خصوصی، نماینده مردم صومعه‌ سرا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح جام بین المللی شطرنج ابریشم گیلان، سرداران و ۵۰۰ شهید صومعه‌سرا در تالار مهرگان ضیابر اظهار کرد: کارهای بزرگ در میدانی که مردمی بزرگ دارد انجام می‌شود و این جز سرنوشت هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا مردمی با سابقه، اهل علم و دانش، مبارز و … ازتاریخ گذشته تا به امروز دارد، افزود: این شهرستان در حمله مغول با ارتباطات دیپلماسی و توانمندی سیاسی مانع حمله فیزیکی مغول به این دیار شد و اوج فرهنگ دیپلماسی این شهرستان درجمهوری اسلامی در دوران گذشته بوده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل بالای فرهنگی و ورزشی است، گفت: امروز سرافراز به برگزاری مسابقات جهانی شطرنجیم که امید است به مهمانان خارجی و داخلی خوش بگذرد و از همه افرادی که موجبات را فراهم کردند که این مسابقات در صومعه‌سرا برگزار شود تشکر می کنم.

خصوصی با بیان اینکه شطرنج ورزش تعامل و تفکر و هماوردی جانانه در برابر هم با اوج محبت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: میدان شطرنج میدان تفکر و تقابل و تعامل است که در آن اندیشه، قدرت‌نمایی و هماهنگی برای رسیدن بر قله‌های پیروزی را شاهد هستیم./ صومعه سرا نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه